Van kire szavazni

A 4K! nekivág a választásoknak

Miért nem adom fel?

2014.01.18. 14:29

sakk.jpg

„Menekülj, tanulj nyelveket, költözz külföldre minél hamarabb!”  - ha annyi forintom lenne, ahányszor ezt hallottam már, akkor valószínűleg multimilliomos lennék, és nem lenne kérdés, hogy tudok-e maradni. A helyzet az, hogy jelenleg a közeli baráti körömből is kapásból tudnék vagy hat olyan arcot mondani, akik külföldön dolgoznak vagy tanulnak. A távolabbiból… azt el sem kezdem számolni, mert nem lenne elég hozzá nyolc kezem sem.

Miért maradtam én mégis itt, miért döntöttem úgy, hogy harcolok a lelépés helyett? A válasz nagyon egyszerű. Mert valakinek meg kell tenni. Ha mindnyájan az első percben hátralépnénk feltartott kézzel, hogy kérem, ez egy menthetetlen ország, én gyorsan el is menekülök innen, akkor soha a büdös életben nem változna semmi. Persze azt nem vitatom el, hogy a dolgok szarul állnak. Azokat a haverokat, gyerekkori barátokat is teljesen megértem, akik kimentek külföldre évekre. Sőt, el tudok képzelni olyan helyzetet, hogy az én életemben is eljöjjön az a pont, amikor felállok, és azt mondom: nekem ebből elég volt.

Amikor elkeseredettebb pillanataimban eszembe jut, hogy azért jó lenne mégis valahova emigrálni inkább, és lehetőleg még ma, akkor sem tudom igazán komolyan fontolóra venni, soha nem jut el a „tervezés” szintre sem a dolog. Nekem is sok időbe telt, mire rájöttem, hogy miért. Nem tudnék saját magammal elszámolni. Ha valaha is kiköltöznék, akkor sem egyből feltartott kézzel, ellenállás nélkül vonulnék ki az országból. Most pedig úgy érzem, hogy még közel sem tettem meg a tőlem telhető legtöbbet annak érdekében, hogy Magyarország élhetőbb ország legyen.

Persze, hallottam már sok ellenérvet. Azt, hogy naiv vagyok, a széllel szemben nem érdemes hugyozni, a magyarok úgyis birkák, „Gyúcsány meg Óbán” százmilliókból gazdálkodik, ti meg csak kis gyökerek vagytok, és még sorolhatnám. Szerintem ezek csak kifogások olyan emberektől, akik, nagyrészt egyébként önhibájukon kívül, de bizonyos értelemben már feladni kényszerültek Magyarországot.

Én most, 22 évesen, nem tartozom közéjük. És azért dolgozom hónapokon keresztül önkéntesként, azért vagyok itt, hogy lehetőleg minél kevesebb embernek kelljen itt hagyni ezt az amúgy csodálatos helyet. Azért, hogy a gyerekkori haverok ne csak Londonból skypeoljanak, hanem át tudjanak jönni egy sörre. Azért, hogy az egyik legrégebbi barátom ne csak Németországban találjon olyan munkát, amiből meg tud élni.  

És nem, nem adom fel. Fiatalként, az új generáció tagjaként nem fehér zászlóval és feltartott kézzel sétálok el Hegyeshalomig. Ahogy Zapata is mondta: akkor inkább állva haljak meg.

125 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vankireszavazni.blog.hu/api/trackback/id/tr125759477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BobHarris 2014.01.18. 19:05:49

És mi van, ha nem azért mész mert menekülsz? Vagy nem azért maradsz mert harcolni akarsz? Miért ezek a szempontok állandóan? Sokat gondolkoztam ezen a kérdésen jómagam is és pont az ellenkező álláspontra jutottam. Nekem is van rengeteg ismerősöm akik már kint vannak és ugyanennyien, akik itthon maradnak és "azért sem adják fel".
Egyetemi hallgató vagyok abban a szerencsés helyzeten, hogy bárhol lenne lehetőségem magamat eltartani. Persze, kint biztos többet lehet keresni, ha valakinek ez a szempont, de az élet döntéseit az anyagiakon kívül más erők is mozgathatják. Sajnos úgy tűnik Magyarországon ez az általános mérce, talán ezért is tartunk itt. Pontosan azért nem maradok itt mert ennél értékesebbnek gondolom az előttem álló lehetőségeket és a világot sokkal szebb helynek tartom minthogy ennyit lássak belőle. Ami nem csak azt jelenit, hogy néha jó elutazni és egy burokból megnézni valamint mint az állatkertben, hanem azt is, hogy jó megtapasztalni és bőrünkön érezni más kultúrákat és gondolkodásmódokat. Nem látok semmi magasztosat az önként vállalt és első sorban értelmetlen önsanyargatásban. Ezt leginkább nem az itthoni életre értem, hanem arra, hogy politikai alapon lemondunk olyan alapvető emberi szükségletekről, mint a megismerés, a béke vagy a kapcsolat teremtése az ismeretlennel. Tudom, hogy ennél sokkal alapvetőbb dolgok is hiányoznak sokszor, de amíg ezeknek a rabjai vagyunk, semmi nem fog változni és csak egy megosztott indulatok által irányított világot tudunk létrehozni. Ha pedig sikerül túllépni ezen, akkor mindegy, hogy itt vagy máshol éli az ember az életét mert ki tud alakítani egy olyan közeget, amiben a pozitív célok a hangsúlyosak és nem a szarból való menekülés vagy az azzal való küzdelem. Ha pedig egyenként képesek vagyunk így élni az életünket az a társadalmat is át tudja alakítani.

baliquez 2014.01.18. 19:07:39

Persze, ne add fel, lázadj. Majd ha gyereked lesz és azt látod hogy az ő jövőjük is bizonytalan itthon, majd akkor lelépsz. Vagy büszkén elnézegeted ahogy túlkoros kisebbségiek nevelik meg őket az iskolában, rögtön erkölcstan-óra után vagy közben. Tévedésben él az aki úgy gondolja hogy valódi rendszerváltás lehetséges a rendszer valódi megváltoztatása nélkül. A négyévenkénti váltás a neokommunisták és a nemzetibolsevikok között nem működik.

Ezek az ún. politikusok egytől-egyig akasztófáravaló hazaárulók. Ez egy szörnyű állapot, pláne hogy nem susog a talpuk alatt a hajnali szellő, de ennél már csak az szörnyűbb hogy nem is velük van az igazi probléma, hanem azzal hogy milliók támogatják a tolvajlási hadjárataikat az ország népe ellen, bizakodva abban hogy ők majd kivételezettek lesznek, hogy őket nem rabszolgának hanem jóbarátnak sorolja majd be az "elit" maffia. Mindazok, akik ezeket az országrontó, jövőrabló bűnözőket támogatják, ők teszik élhetetlenné az országot.

A mai közállapot egy olyan törtetően szociopata mentalitásnak köszönhető ami nem ma kezdődött, itt volt mindig, épp csak nem ez volt a fővonal. Mára már szinte az egyetlen útja a túlélésnek. Szóval maradj csak, ne add fel, lázadj. Majd észreveszed hogy rendszerhiba vagy itt ha csak becsületesen szeretnél megélni, munkából, anélkül hogy totálisan kizsákmányolnának. Persze el is lehet fogadni hogy csak akkor tud megélni a vállalkozásod ha adót csalsz, hogy csak akkor tudod megtartani a munkahelyedet ha korrumpálsz.

Köszönhetően annak hogy bolseviktorék meghackelték a választási rendszert, csak teljes összefogással lehet a nagyon maróan büdös fost száraz kutyaszarra cserélni. Megfelel a száraz kutyaszar? A levitézlett politikusok? Akik a következő négy évben HA sikerül elkergetni a tolvajdiktátort semmi mást nem tudnak csinálni mint óvatosan kapargatni a hivatalokból kifele a keresztbefekvő orbánjugendeket. Neked lehet hogy van erre még laza négy éved, sokaknak nincs. Gyilkos indulatok, kezelhetetlen keserűség, reménytelen nyomor, az van. El lehet menni, tessék.

Estevez atya 2014.01.18. 23:29:18

Őszintén, tényleg harcolni maradsz itt?
Nem azért mert nem tudsz nyelveket, nincs külföldön hasznosítható szakmád, vagy mert a gyerek nem tudna hirtelen beilleszkedni, iskolát kezdeni? Vagy félsz az ismeretlentől? Vagy családi kötelékeid, ismerőseid vannak itt?
Én azért maradok, mert nem muszáj mennem, illetve családi kötelékeim is vannak.
Amit meg lehet tenni, hogy kikapcsolod a tévét, meg az internetet, és akkor legalább onnan nem folyik a kaki az arcunkba.

cukkerrépa 2014.01.18. 23:45:07

ki kell tartani, legalábbis meg kell próbálni.
mert ugathatunk itt a külföldről mint Kánaánról, de tízmillió ember nem húzhat el külföldre.
meg nehogy már ezek az ostoba, pénzéhes, aljas jelenlegi és ex rendszerváltó pártok tönkreb*szhassák Magyarországot.

cukkerrépa 2014.01.18. 23:58:10

@Estevez atya:

"Őszintén, tényleg harcolni maradsz itt?
Nem azért mert nem tudsz nyelveket, nincs külföldön hasznosítható szakmád, vagy mert a gyerek nem tudna hirtelen beilleszkedni, iskolát kezdeni? Vagy félsz az ismeretlentől? Vagy családi kötelékeid, ismerőseid vannak itt?"

ezekben van némi igazság, mert sokan nem tudnak nyelveket, nem kelendő a szakmájuk, nem akarják a kölykeiket "mély vízbe" dobni stb. és érzelmileg is kötődhet ide valaki, nem csak a családja, de a nyelve vagy a helyek miatt is.
viszont annyi embernek, aki elmenne, nincs befogadó ország, ezt be kell látni.

és azt is érdemes megnézni, milyen fogadtatás kezd kialakulni pl. Angliában, ahol a kelet-eur bevándorlókkal lassan tele lesz az ország és sok helyinek a hócipője is. vagy hogy hány második vagy harmadik generációs török gyerekből lett vezető beosztású Németországban. vagy hogy a svédeknél a tősgyökösök laknak a belvárosokban, a színesek meg mehetnek a külvárosokban. vagy hogy Franciaországban ugyanígy le van választva a feketék és a muszlimok egy jelentős része. stb.

nem olyan egyszerű ez, hogy néhány százezer keleti vagy déli szegény, ám okos Béluska gondol egyet, oszt már kint is vannak, jól is érzik magukat és normálisan be is fogadták őket a tejjel-mézzel folyó Nyugaton. ha így lenne, tényleg elhúzott volna szinte minden fiatal Kelet-Európából.
ennél sokkal árnyaltabb a dolog, el is lehet menni, meg itt is meg lehet próbálni szembeszavazni a "rendszerváltó" bal-jobb-liberó maffiával. mindkettő bejöhet meg lehet zsákutca is.

Heep Uriás (törölt) 2014.01.18. 23:58:57

Az elmúlt ezer évben mindig szar volt az anyagi helyzet, meg zűrösek a politikai viszonyok. Eddig is lelépett, aki nagyon akart, ha ez annyira zavarta. Nem tudom mostanában miért van ebből akkora ügy. Elmennek, hát elmennek, jönnek helyükre mások majd a harmadik világból, akiknek az is elég, ami itt van. Az élet megy a maga útján.

fighting 2014.01.19. 00:02:11

Fiatalság, naivság.
Amikor meglett késő 30 évesként esetleg utcára kerülsz önhibádon kívül, mert a főnököd reagálva a legújabb törvényekre racionalizálásba kezdett, ami persze annyit jelent, hogy leépít, nehogy az ő életszínvonalára hatással legyen, és a különböző állásinterjúkon nevetséges összegekkel akarják a szemedet kiszúrni, akkor rádöbbensz, hogy a magyar tényleg egy birka nép. Azért kapsz ilyen ajánlatokat, mert az adott ember még mindig talál egy birkát, aki a rabszolgaságra hajazó feltételekkel is elvállalja az adott munkát, és te, aki európai feltételek mellett, ne adj isten még európai fizetésért is szeretnél dolgozni hoppon maradsz. S a végén nem lesz más választásod, mint meglépni a legnehezebbet és a családod érdekében, a jobb életkörülmények reményében átléped a határt.
Nekem a feleségem mindig azt mondja, hogy te miért nem küzdesz itthon? Mert én már nem láttok reményt, hogy nekem jobb lesz, de 22 évesen még valószínűleg én is küzdenék, bár már nem sokáig. Egyszerűen a sok buta magyar ember nem érdemli meg.

Arvedui 2014.01.19. 00:33:59

Érdekes ez a permanens harc, par evvel ezelőtt ezt a cikket en is írhattam volna.
Aztan rajottem, hogy Magyarországon maradni a kényelmes a harc, a nehézségek es uj kihívások pedig külföldön várnak rám.
Nem tudom te mit "harcolsz" otthon? De komolyan, ezt a posztot irhatnad valahonnan a tengerpartrol is ha csak ennyi:)

Foxtrotty 2014.01.19. 00:36:32

Ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz

1001nappal 2014.01.19. 00:45:29

@Arvedui:
Az öregebb emberekben azért vannak még olyan irracionális érzések is, mint például a hazaszeretet. Én például akkor is itthon szeretném megvalósítani az innovációim, ha tizedannyi az esélyem a sikerre. Mert így neveltek, mert ha másképp tennék, rosszul érezném magam a bőrömben. Mert én úgy gondolom, hogy akkor is magyaroknak kell teremtenem munkahelyet, ha ez sokaknak csak hazafiaskodó romantika.

hungarisztan 2014.01.19. 00:45:51

Kedves szerző,

Ugye tudod, hogy az ilyen kis aljas stigmatizációval pont beálltál a sorba, és ugyanazt fújod, mint azok, akik hazaárulózzák a külföldön boldogulást keresőket? No persze ügyelsz rá, hogy ne legyen nagyon direkt, mert te „megérted” (faszt érted meg), de azért ott vannak azok a szép kis megfogalmazások, hogy „nem tudnál elszámolni”, meg a visszatérő motívum „feltartott kézzel, ellenállás nélkül”, ld. még: „Fiatalként, az új generáció tagjaként nem fehér zászlóval és feltartott kézzel sétálok el Hegyeshalomig”, meg hogy „csak kifogások”.

Kifogások, mi? Elmész te a jó büdös picsába, de komolyan.
Nem tudod, ki mit tett le az asztalra eddig, mielőtt besokallt, ill. kinek mit osztott az élet, de azért arrogánsan alázod azokat, akik külföldre kényszerültek. (Mintha az legalábbis valami fáklyás menet lenne. No, látszik, hogy még nem próbáltad – de ne is tedd, nem neked való.) Gratulálok, méltó követője leszel azoknak, akik miatt leléptünk.

Köszönjük a kegyelmed erkölcsi nagyságával történő összehasonlítgatást, hova is lettünk volna nélküle, de azért tudj róla: a pártod minden egyes ilyen megnyilvánulással tömegével (muhaha – értsd: relatíve!) veszíti el a potenciális szavazóit (igen, azokat, akik pénzt, időt, energiát nem kímélve képesek lennének elzarándokolni is akár a fogadó országuk konzulátusára, függetlenül attól, hogy hány száz, hány ezer kilométerre esik a lakhelyüktől, csak hogy szavazzanak a szabadrablók ellen).

Nem tudom, mi célja volt ennek a másokkal ellenpárba állított önfényezésnek, de innen kurvára ugyanúgy néz ki, mint azoknak a szlogenjei, akik szerint el lehet onnan húzni, ha nem tetszik. Megtettük, a legnagyobb részben nem azért, mert meg akartuk tenni, hanem mert nem volt más választásunk. JÓ REGGELT KÍVÁNOK, Mr. népképviselő politikusjelölt.
Kérlek, ne várd tőlünk, hogy megsimogassuk azt az okos buksidat, amiért ilyen ügyes vagy, hogy ilyen helyre cikket tudsz rittyenteni a maradásodról.
Ami szerintem mondjuk baromira magánügy. Örülj neki, hogy megengedheted magadnak ezt a luxust, én mondjuk szégyellném a másik orra alá dörgölni, hogy miért ment el, de a te dolgod.

Aszongya itt alul a banner, hogy csatlakozzak.
Ehhez?
Szerinted fogok?

Sok sikert a kampányhoz.

Arvedui 2014.01.19. 01:05:53

@1001nappal: pont erre (is) utaltam, nekem ezt feladni is harc volt, kemény.
Nehez onnan elképzelni, hogy a világ nagy es máshol is emberek élnek.
A hazaszeretet a kényelmes adu ász, nem lehet vele vitázni, legalábbis ezen keretek kozott biztos nem.
Azert az vicces, hogy a válasz szerint ez a dolog kor vagy generáció függő, többszörösen is onigazolast érzek benne. Mi, Ok, fiatalok, idősebbek, Magyarok nem Magyarok stb.
Neha irigylem akiknek fekete-fehér a vilag. (Nem is:))

2014.01.19. 01:09:39

"Ahogy Zapata is mondta: akkor inkább állva haljak meg."

Sok sikert hozzá! Megértelek, de aki itt marad, akárcsak én is, hagyja békén azokat, akik elmentek vagy menni akarnak... Ha egy országból száz év alatt ilyen sok értékes ember megy el, az nem jó ország. Azért nem, mert olyan vezetőket tud kitermelni magából, amilyet megérdemel...
Pedig egy olyan emberre, mint akit idéztél, nagy szükség lenne idehaza...
Csak neked:

www.youtube.com/watch?v=4wPa7kPFrZs

netnepper 2014.01.19. 01:18:31

Érdekes módon a számtalan kiváló honfitársunk mind "idegenbe kénytelen szakadni", ez alatt sok itthon maradt tehetségtelen, megalkuvó és silány figura jól érvényesül.
Itt ellentmondást látok, mivel ha olyan jók a távozók, akkor miért nem képesek egységesen fellépni a saját hazai jelenük és jövőjük érdekében?
Közben azt látom, hogy nagyon sok igencsak szerényen kvalifikált figura meg tud élni ebben az országban, méghozzá nem is rosszul.
Nem állítom hogy itt van a kánaán és azt sem hogy bizonyos élethelyzetben tényleg nem kénytelen valaki külföldre távozni, de az biztos, ha valaki xarba kerül, nem feltétlenül a távozásban kell egyből gondolkodni. Vannak itt lehetőségek bőven és egyébként odakinnt sem potyog a manna az égből.
Mostanában inkább divat lett a külföldi lehetőségek kihasználása és elsősorban csak azoknak járható út, akiknek rokonok, barátok előkészítik a kinti terepet.
Lényegében ez is egyfajta sógor-koma megoldás, pont mint az itthonmaradottak egymást álláshoz juttatása.
Mindenki csak a saját lehetőségeivel él.

1001nappal 2014.01.19. 01:21:47

@Arvedui: Elég sok külföldön szerencsét próbáló embernek segítettem az elmúlt években. Sajnálom, de tapasztalataim szerint van generációs különbség elég sok vonatkozásban. Persze mindenki a saját tapasztalataiból indul ki, de én a segítségadás kapcsán feltételezhetően sokkal inkább a statisztikai átlaggal találkoztam, mint azok, akik az ismerőseik köréből szerzik a tapasztalataikat.
Ettől függetlenül lehet, hogy én is az előítéleteim rabja vagyok.

Arvedui 2014.01.19. 01:29:51

@netnepper: mi egy nagyon kényelmes, jómódú otthoni életet hagytunk ott. Ismeretsegek nelkul, siman raboktem a foldgomb egy pontjára es most ott élünk. A miertek sokretuek de a Magyarországi elet mindennapjai rengeteg felesleges energiát emesztenek de es ez nem anyagi helyzet függő. A fő erv mindenesetre a gyerekeim szocializacioja volt, egyszerűen nem akartam, hogy otthon nőjenek fel. Emberibb célokat es harcokat képzelek nekik.

Zedder 2014.01.19. 01:32:33

"Fiatalként, az új generáció tagjaként nem fehér zászlóval és feltartott kézzel sétálok el Hegyeshalomig. "

Nyugi, Ferihegy közelebb van, Hegyeshalom már lejárt lemez... És akkor az elveid sem sérülnek. Várunk a nagyvilágban, sok százezren megtettük már, és jól esett!:)

1001nappal 2014.01.19. 01:32:53

@netnepper:
Azért a realitásokhoz hozzátartozik, hogy Magyarországon számos területen sokkal nehezebb boldogulni. Lenne feladata egy új politikusi gárdának. De a feladatokhoz fel kellene nőniük.

Arvedui 2014.01.19. 01:33:00

@1001nappal: nyilván de az en korosztalyom a tuti hozzáállás kicsit rövidlátó.
Szeretem a születési alapon kulonb embereket, nem kell hozza saját érdem.

Zedder 2014.01.19. 01:40:26

@netnepper: "Itt ellentmondást látok, mivel ha olyan jók a távozók, akkor miért nem képesek egységesen fellépni a saját hazai jelenük és jövőjük érdekében? "

Nagyon jó volt a jelenem odahaza, itt pedig még jobb a saját és a családom jövője. Plusz nyereség, hogy megszabadultunk az otthoni "faszságoktól". Harcoljon élete végéig, akinek hét anyja van, én csak élni szeretnék.

Arvedui 2014.01.19. 01:46:20

@1001nappal: az elmúlt évek lehetetlenné tettek a pozitív változást.
A magyarok jo része nemi atyaskodasert boldogan áldoz a szabadsagabol. Ennek sokretuek az okai, folyamatos jogi, anyagi bizonytalanságban es változásban élnek mar sok évtizede, ilyen körülmények kozott egy kis "szabadsagfeladas" nem tunik nagy árnak a személyes biztonság (vagy annak erzetenek) növeléséért. Persze kis lépésenként nagyon messze is el lehet érni.
Mindenesetre nekem ez mar régen sok volt.

1001nappal 2014.01.19. 01:48:06

@Arvedui: Elnézést, mindig elfelejtem, hogy sokan rossz néven veszik az iróniát.

nloser 2014.01.19. 01:48:38

@fighting:
"Azért kapsz ilyen ajánlatokat, mert az adott ember még mindig talál egy birkát, aki a rabszolgaságra hajazó feltételekkel is elvállalja az adott munkát, és te, aki európai feltételek mellett, ne adj isten még európai fizetésért is szeretnél dolgozni hoppon maradsz."
Azért azon sem ártana elgondolkodni, kik is azok a birkák... A vesztesek, akiket közösen termeltünk ki évtizedek alatt az önzőségünkkel, az irigységünkkel. Miközben azzal nyugtattuk magunkat, hogy megérdemelték, mert nem szerettek dolgozni, nem voltak piacképesek, dőzsöltek, nem fektettek be a jövőbe, és hasonló dumák. Most meg kiderül, hogy nagy önbecsapás volt, ahogy bedőltünk a magyar privatizátorok által ránk kényszerített felemás kapitalizmusnak. most már látjuk, mennyire kapitalizmus, mennyire piacgazdaság ez... Lám, mégse igaz, hogy a vesztesek (és utódaik) piacképtelenek és utálnak dolgozni, mert csak elvállalják semmi pénzért is az itthoni munkát. Én kérek elnézést, hogy nem akarnak éhen halni...
A szemléleted tökéletesen tükrözi, mi ment végbe itt a közelmúltban. Pont az eféle érzelmi alapú gondolkodás mentén lehet ilyen könnyen megvezetni egy egész népet. Ha előbb birkázzuk le honfitársainkat, mint hogy megpróbálnánk szembenézni a realitásokkal, és összefogni, akkor az elitnek meg sem kell izzadni, hogy azt tegyen velünk, amit akar. Sok buta magyar? Megnézném, hogyan maradna talpon ilyen körülmények között bármelyik más nemzet. Épp az a baj, hogy túl okosak vagyunk, és sokkal több egyéni kiutat találunk, mint mások. Ezért magasabb a robbanáspont. És tán ezért változott meg a lelkületünk is: a folyamatos megalázkodás, túlélési praktikák keresése folytán nem tudunk szeretni, nem tudunk hinni. Sem egymásban, sem a hazában.
Egyet tudni kell: a kivándorlás is csak egy fajtája a megalkuvásnak, az egyéni kitörési módozatoknak. Addig nem tűnik fel, amíg pénzzel boldogul az ember. De egy bizonyos kor után nem ez lesz a legfontosabb szempont. És amikor a mai fiatal korosztály majd haza akar térni, hogy végre ne csak anyagiakban, hanem lelkiekben is otthonra leljen, ez az ország legalább annyira idegen lesz neki, mint az, ahová kivándorolt.
Tehát az érzelmi megosztottságunkat, az egymás iránt táplált előítéleteinket kéne először felülvizsgálni, azt hiszem. Szeresd a hazádat, a szüleidet, a magyar embereket. Ne okold őket olyan folyamatok miatt, amelyekben neked is részed van. Ne fogd rájuk, hogy miattuk kell menekülnöd. Csak így juthatunk el odáig, hogy ne érezzük reménytelennek a helyzetet, és végre közösen tegyünk valamit. Itthon.

Arvedui 2014.01.19. 01:50:11

@Zedder: ott a pont. Be is fejezem a reggelit es lesetalunk a tengerpartra a gyerekekkel fürdeni.

1001nappal 2014.01.19. 02:04:10

@nloser:
És a pénztárcádból mennyit áldozol a közösen tevésre? :-D
A magyar feltalálók külföldi oldalakon keresnek támogatókat, mert a magyar tenniakarók jobban bíznak a lottóban, mint a kreatív magyar elmékben. A magyar támogatói oldalak sorra bebuktak, míg egyes országokban lassan külön iparággá válik a közösségi finbanszírozás. Félek leírni, de egyre inkább úgy érzem, hogy csak az egyéni teljesítmények hozhatnak a politikában változást. Egymással szemben bizalmatlanabbak vagyunk, mint a politikusainkkal szemben.

Arvedui 2014.01.19. 02:16:38

@1001nappal: ugy látszik most nem esett le :) hátha legkozelebb :))

nloser 2014.01.19. 02:24:10

@1001nappal:
Látom, igyekeztél felfogni, amit írtam...
Pénztárca, vazze! Érjük már el először azt, hogy ne tromfoljunk rá a másikra pitibbnél pitibb dolgokkal, hanem gondolkodjunk el azon, mondott-e valami lényegeset. Ha nem akartál volna azonnal és mindenáron ellentmondani, akkor rájöttél volna, hogy éppen erről írtam: pénz, pénz, pénz, most rögtön - erről szól az életünk, holott hosszabb távon nagyot szívunk vele. Amíg nem tudunk megbízni egymásban, nem akarjuk megérteni és elfogadni mások véleményét, addig persze, hogy aratnak a korrupt politikusok, és egyre rosszabb és rosszabb minőségű államot kapunk a nyakunkba. Nem a feltalálóknál és a magánfinanszírozásnál kell kezdeni, hanem ott, hogy megtesszük az első lépéseket az alulról szerveződő, tisztességesebb politika felé.

1001nappal 2014.01.19. 02:32:30

@nloser:
Te nem fogtad fel, amit írtam.
A politika a legutolsó, amin változtatnunk kell. Amíg lottózol ahelyett, hogy starupokba fektetnéd a pénzed, addig csak ugyanolyan silány politikus lehet belőled, mint akiket le akarsz váltani. De írhattam volna a kütyűtámogatás helyett varrószakköröket is. Nem a hatalomban kell megszerezni a közösségi és szolidatitási kompetenciákat. És nem a hatalomból kell jobbá tenni a magyarokat. Amíg nincs mindennapi közösségi teljesítményünk, addig csak az egyéni politikai teljesítményekben bizhatunk. Erről írtam, és nem arról, amire válaszoltál.

hondamonda 2014.01.19. 02:32:35

Kuzdhetsz, lehetsz egyeneileg sikeres, de az orszag palyajan nem fogsz tudni valtoztatni, ugyanis semmi eselyed a politikai tobbseget alkoto kadarista/eltartott reteggel szemben. Minden ervenyesulni akaro politikai ero elsosorban az o kegyeiket fogja keresi a jovoben is, ami lehetetlenne teszi az orszag legnagyobb problemajanak a (magas ujraelosztas) kezeleset. A demografiai helyzet elvandorlas nelkul is igen siralmas, azzal egyutt pedig szinte biztosan menthetetlen helyzetet fog eredemenyezni 1-2 evtizeden belul.

nloser 2014.01.19. 02:38:23

@1001nappal:
Hogy megválaszoljam a felvetésedet: nem feltétlenül a bizalom hiánya okozza, hogy bebuknak a magyar támogatói oldalak. Kettészakadt a társadalom. A polgárság jelentős része csúszik lefelé, és ha akarná, se tudná finanszírozni saját zsebből a tudományt. Az elitünk tekitélyes része szerintem a többi ország elitjéhez képest külön műfaj. Leginkább az oroszokéhoz hasonlít. Eleve nem dolgozott meg a pozíciójáért, tehát nem értékeli a munkát. Nem hajlandó versenyezni a külfölddel, csak és kizárólag azt a gyakorlatot folytatja, ami a rendszerváltás óta megy: szivattyúzza lentről a pénzt, az államon keresztül. Ezért nincs eurónk se, azt gondolom. Eszük ágában nincs bonyolítani a helyzetet, amíg el lehet spekulálgatni a forinttal... Ettől a rétegtől azt várni, hogy akár egy pillantásra is méltassa azokat, akik munka alapján, vagy az eszüket egyenes módón felhasználva próbálnak érvényesülni? Ugye, nem lehet komolyan gondolni?

nloser 2014.01.19. 02:42:21

@1001nappal:
Nincs igazad. A politika a legelső, amit gatyába kell rázni, különben végünk. Remélem, nem olvassa hivatásos politikus ezt az oldalt... Én még megértem a naivitásodat, de ő elég jót nevetne. Tudod, az a nagy gáz, hogy a külföldi államelnökök nem a varróűszakkörök vezetőivel szoktak megállapodni. Ángyán megvan, ahogy lepöckölték a térképről a bioszövetkezetével együtt?

1001nappal 2014.01.19. 02:50:27

@nloser:
Ha nincs hozzá pártod, 2014 már elveszett számodra, mert áprilisig be sem jegyeznek. Azután lehet újabb 4 évig sírni, szövegelni, végünket jósolni. Ahelyett, hogy megtanulnánk támogatni a staruppereinket, varrószakköreinket, szociális szövetkezeteinket, közösségi sajtónkat. Pénzzel, közreműködéssel, népszerűsítéssel, stb. Ahol működnek a dolgok, ott ilyen naív elvek mentén működnek.

nloser 2014.01.19. 02:56:59

@1001nappal:
Nagyon is értem, mit próbálsz magyarázni: gazdasági alapon kéne önszerveződni, ettől majd eltűnik az egymás iránt érzett bizalmatlanságunk, és következésképpen a politika is jó irányba fordul. Ha még lenne is némi tőke a kisembereknél, az elit akkor se nézné karba tett kézzel, hogy éppen össze akarunk fogni. Ezért említettem Ángyánt, nem cikizésből. A mostani elitnek, azzal együtt, hogy fillérekért privatizált, fejte és eladósította az államot, végül eladósította az embereket is húsz évre volt szüksége, hogy teljhatalmat gyakoroljon. Nekünk mennyi kéne puszta kukaccal, politikai, gazdasági támogatás nélkül, hogy megforduljon a folyamat?
Nem, barátom, így lehetetlen. Csak a politikán keresztül, választói jogainkkal élve, kijózanító pofonokkal lehet elérni, hogy az elit sarokba szoruljon. Ki kell lengetni az ingát erre-arra, ha másképp nem megy. Ehhez pedig egymás iránti szeretet, tisztelet kell. Annak elfogadása, hogy egymásra vagyunk utalva, és értelmesebb dolog küzdeni, mint menekülni. Szerencsére a külföldi magyarok is szavazhatnak, tehát meg tudják üzenni a véleményüket.

nloser 2014.01.19. 03:06:05

@1001nappal:
A politikai szerepvállalást illetően kicsit elbeszéltünk egymás mellett, nem ugyanarra gondoltunk. De azért jót beszélgettünk :)
Jó éjt!

1001nappal 2014.01.19. 03:11:00

@nloser:
Arra célzol, hogy akkor is szívassuk például a 4K!-val a privatizátor hatalmi elitet, ha magunk is tisztában vagyunk a kormányképtelenségükkel, politikai képességeik korlátaival?

christophe 2014.01.19. 03:15:24

90-s èvek elejèn ugyanigy gondolkodtam,teltek multak az èvek ,ès ahelyett hogy jobb lett volna,egyre szarabb lett,minden,a kozbiztonsàg,az egèszsègugy,az oktatàs,a bkv,a màv,sorolhatnàm;A politikusok egyre gàtlàstalanabbak lettek,azemberek egyre birkàbbak.Elegem lett,egy èletem van,a gyerekem jovojèt nem àldozom fel,lelècceltem,nem bànom.Azt meg,hogy ki mennyire èrzi magàt Magyarnak,azt se Te,se senki màs nem donheti el a màsik helyett...

hungarisztan 2014.01.19. 04:32:33

@netnepper: „Érdekes módon a számtalan kiváló honfitársunk mind "idegenbe kénytelen szakadni", ez alatt sok itthon maradt tehetségtelen, megalkuvó és silány figura jól érvényesül.
Itt ellentmondást látok,”
Az a te bajod. Mondhatni nem látod a fától az erdőt: számtalan kiváló honfitárs épp azért kénytelen külhonba szakadni, mert a megalkuvtó és silány figurákat jutalmazza a rendszer. Nem először, nem utoljára. Virágzik a középszer (hogy ne mondjam: dilettatizmus, butaság, sógorkoma-alapú elosztás), s mindent lehúz a maga szintjére.

„mivel ha olyan jók a távozók, akkor miért nem képesek egységesen fellépni a saját hazai jelenük és jövőjük érdekében?”
Azért, mert minden gondolkodó és/vagy tisztességes emberre kb. 10-30 nemgondolkodó és/vagy gazember jut (számítástól-becsléstől függően). Ez olyan kisebbségi lét, aminek esélye sincs rá, hogy bármit megmozdítson. Egy csomó értékes embernek tele lett a töke azzal, hogy akkor is egy szavazata van, ha egész életében olvas, tájékozódik, próbál körültekintően élni, véleményt alkotni és ennek megfelelően szavazni, és akkor is, ha a parlamenti szőnyegpadlót nem tudja megkülönböztetni a parlamentáris demokráciától.
Ez a választási matek az, amit mindenkinél cinikusabban lederivált a jelenlegi fasz, és ami után csak kapaszkodni próbál a többi a néphülyítésben, de sajna „A” jelzésű fasz mindegyiknél tehetségesebb. Rég lederiválta, hogy a fogalmatlan síkhülyéknek kell játszani, mert belőlük van több. Nem a minőség számít, hanem a mennyiség, pupákok – és lőn.

„Közben azt látom, hogy nagyon sok igencsak szerényen kvalifikált figura meg tud élni ebben az országban, méghozzá nem is rosszul.”
Azért ha kinyitod a szemed, azt is láthatod, hogy sok igen magasan kvalifikált figura pedig nem tud megélni. Tán pont azért, mert a szerényen kvalifikált élősködik a helyén, nem?

„Mostanában inkább divat lett a külföldi lehetőségek kihasználása”
Ja. Divatból vándorol ki az ember. Bocs, de ez akkora orbitális baromság, hogy kilóg az internetről.

„és elsősorban csak azoknak járható út, akiknek rokonok, barátok előkészítik a kinti terepet.”
Mondd már meg nekem, kedves fotelmegmondó, hány olyan kivándorlót ismersz, akinek előkészítik a terepet? És hogyan készítik elő nekik a lakáskeresést, munkakeresést, bürokráciát, a gyereknek az iskolát, meg a többi vacakolást? Csak hogy tanuljak. Mert itt (Svédország) például egy nyomorult internetet nem lehet bekötni személyi szám nélkül – azt meg nem haveri alapon osztogatják...

„Lényegében ez is egyfajta sógor-koma megoldás, pont mint az itthonmaradottak egymást álláshoz juttatása.”
Ja, pont olyan.
Javasolnám, hogy otthon élj a sógor-koma lehetőségeiddel, mert kurva nagy pofáraesés lesz a vége, ha egyszer külföldön is erre kéne számítanod.

@nloser: „Ha előbb birkázzuk le honfitársainkat, mint hogy megpróbálnánk szembenézni a realitásokkal”
With all due respect, fordítva ülsz a lovon. Szembenéztünk (jó páran) a realitásokkal – majd lebirkáztunk olyanokat, akik birkák, és ezt nemcsakhogy büszkén vállalják, de még úgy is vélik, hogy ez jó nekik, sőt, jogukban áll a nembirkákat lenézni-ellehetetleníteni. Szvsz nincs annál nagyobb realitás, mint hogy az ún. „felelős szavazópolgárok” (nahiszen... vajon miért felelnek?) egy igen jelentős része szlogenekkel kilóra megvett birka, amelyik még örül is neki, hogy akolhoz tartozhat. És ez nem véleménykérdés, hanem meg kell nézni a választási eredményeket ill. bármelyik prognózist. Q.E.D. A vágóhídon azt is ledarálják, aki szembe menne a futószalagon.

„Sok buta magyar? Megnézném, hogyan maradna talpon ilyen körülmények között bármelyik más nemzet.”
Mire a feltételes mód? Szét lehet nézni, bármelyik más nemzet hogyan maradt és marad fönn. Példák vannak dögivel, már csak azért is, mert az elmúlt 24 évben olyan szépen sikerült lecsúszni, hogy gyakorlatilag alulról ütünk mindenkit. (Ugye nem állítod, hogy csak bennünket sújt a sors? Vagy hogy más nemzetek nem maradnak talpon? Akkor jó.)

„Épp az a baj, hogy túl okosak vagyunk, és sokkal több egyéni kiutat találunk, mint mások.”
Medve anyám. Te melyik országról beszélsz?
Túl okosak, az. Olvasgasd ezt a blogot picit:
tampi.blog.hu/
A szerző felelős választópolgárokról ír benne. Okosak is.

„a kivándorlás is csak egy fajtája a megalkuvásnak, az egyéni kitörési módozatoknak”
Az van, hogy mára ez maradt az egyetlen formája a kitörési módozatoknak. Lehet homokba dugni a fejet, meg ilyen 4K-sakat is játszani, de Magyarországon nem csak gazdasági lerablás megy, hanem totális state capture. Az egyénnek egyre kevesebb az esélye bármiféle társadalmi mobilitásra – vagy pedig olyan kompromisszum árán, amit nem akar / nem tud meglépni.

Ne higyjük azt, hogy a kivándorlás egy fáklyás menet a kolbászkerítések földjére. Minden ellenkező híreszteléssel szemben nem az. Javarészt elkeseredett emberek végső próbálkozásai rengeteg feladással, nehézséggel – de élni akarással. Ezt csak az érti, akinek szottyant már kedve túrós csúszára, és nem volt túró 500 km-es körzeten belül.

hungarisztan 2014.01.19. 04:52:50

@nloser: „Csak a politikán keresztül, választói jogainkkal élve, kijózanító pofonokkal lehet elérni, hogy az elit sarokba szoruljon.”
Deal. Próbáld az egy darab választójogoddal elérni a változást. Vagy csak meggyőzni 30-40 hülyét. (Egye fene, legyen csak 3-4. Jó szórakozást! Én próbáltam, tudom, miről beszélek.)

„Ki kell lengetni az ingát erre-arra, ha másképp nem megy.”
Nem tudom, miről beszélsz, de csak remélni merem, hogy nem a politikai extremitásokról.

„értelmesebb dolog küzdeni, mint menekülni.”
A Titanicon utazol. Látod a jéghegy ütötte lyukat. Mit kezdesz csinálni?
A) Próbálom betömni az asztalterítővel
B) Próbálok mentőcsónak után nézni
Your call.

„Szerencsére a külföldi magyarok is szavazhatnak, tehát meg tudják üzenni a véleményüket.”
Jó lenne, ha ennek utánanéznél. Ugyanis momentán az a helyzet, hogy míg a kormányhű(nek feltételezett – állampolgársággal és szlogenekkel lefizetett) határon túli magyarok, melyek ugyebár regisztrálva sincsenek pontosan (nem is lehetnek, tekintettel arra, hogy nem magyar fennhatóság alatt állnak) dolga maximálisan megkönnyíttetett (pl. levélben szavazás), addig a nagyobb részt kormánykritikus, friss (vagy kevésbé friss) kivándorlóktól ugyanezen jogok megvonattak. Nekem például országon belül 2x650 km lenne a követségre zarándoklás (csak ott szavazhatok), és korántsem én lakom a legmesszebb tőle. Mindezt azért, hogy az 1 db szavazatomat leadhassam 50 idióta békemenetes redneck ellenében. Rohanok kijózanító pofonokkal sarokba szorítani az elitet!
No, hát alighanem így fogja többszázezer frissen kivándorolt magyar megüzenni a véleményét. (Mondjuk kíváncsi leszek, hogyan fog bonyolódni a szavazás mondjuk egy London esetében, ahol többezres kolónia él, akik tán fel is ülnek a metróra a szavazáshoz.)

Akik szerint ez a választási rendszer OK így, nos, azok fognak győzedelmeskedni ismét. És a kör bezárult.
Hajrá Magyarország!

(Már csak 4 év, mire megkapom az itteni állampolgárságot. Csak azért izgulok, nehogy addig a sok bölcs kinavigálja Magyarországot az EU-ból. Aszongyák, huhogok, de láttam én már karón varjút. No meg olyat is mondott már az, aki saját maga szerint még sosem hazudott, hogy tovarisi konyec. Szóval akkor leszek nyugodt, ha már zsebemben a svéd állampolgárság. És itt ezer örömmel fogok élni a választói jogaimmal, mert *itt* van értelme.)

max_headroom 2014.01.19. 05:47:18

22 éves vagy, tapasztalatlan és naiv. Ez az évek múltával megváltozik majd, de addigra már késő lesz.

2014.01.19. 06:35:08

Konfliktust természetesen azzal lehet létrehozni, hogy húzok egy nyilvánvaló vonalat, besorolom az embereket, és lehet pofozkodni.

Aranyos történet a két kutyáé, amelyek rohantak egymást ugatva a kerítés két oldalán, őrjöngő ugatással, amíg ki nem derült, hogy a drót véget ér, és ők ott állnak egymással szemben. Rövid tanácstalanság után visszarohantak oda, ahol még megvolt a kerítés, és folytatták.

Szerintem "globálisan értékesíthető" képességgel és tapasztalattal itthon vagyok, mert nagyra tartom és szeretném tovább vinni ezt a kulturális, emberi örökséget. Viszont látom a folyamatos eróziót, és közelinek érzem azt a pontot, ami után a személyes kockázat már nem éri meg, ahogy egy földcsuszamlásban sincs értelme házat tatarozni, hősködni. Akkor el kell menni, menteni értéket, családot, gyereket, jövőt.

Vagyis: nincs éles vonal, hanem folyamatosan változó állapothoz alkalmazkodó döntés. Ugyanez hosszabban például itt: hajnalvilag.blogspot.hu/2013/11/s-sirt-hol-nemzet-sulyed-el-most-assuk.html

A mai rendszer keretein belül maradva számomra alternatívát a TESZ jelent, lásd (és add tovább, mert a médiában nem fogsz találkozni velük): www.tesz.info/

p.a.r.t.i.z.a.n 2014.01.19. 07:36:43

Csakhogy ez nem egy csodálatos ország, ez sajnos egy szar hely. A begyöpösödott hájfejek, a sunyi korrupt hivatalnokok szétvernek mindent amitől élhető lehetne. Nézz meg egy Prágát, az ottani éjszakai életet! (jó értelemben.) Nálunk? Romkocsmaadó. Rövidített karácsonyi vásár. És lehet hogy vannak jó helyek, de nagyobbrészt mindent ellep a szemét, a parlagfű, a lepukkant épületek, a nyomor. Londonban is vannak lepukkant helyek, de azért az országra nem az a jellemző, hogy egy átlagos, szinte csak őslakosok által lakott faluban az egy éve átadott sétányon folyamatosan tördelik a fákat, felgyújtják a padokat és ellopják a kukákat. Persze ettől még Hollókő jó és szép hely, ellágyul a szívem ha rá gondolok.

lavór 2014.01.19. 07:39:25

Igen, ez egy menthetetlen ország. Akik még nem butultak el teljesen, azok szépen el is szivárogtak innen, vagy készülnek elmenni.

randomuser1 2014.01.19. 07:47:00

ha tucc nyelveket, van szakmád, tisztes melód, akkor pláne menekülj, mert felfalnak a disznók :)

GonoszMostoha 2014.01.19. 08:02:35

Amíg a szociális segélyek úgy működnek, ahogy, amíg a nyugdíjasok seggét nyalják a politikusok - mint legszélesebb választórétegét, akik qa rendszerváltáskor is döntő pozícióban voltak (mint aktív dolgozók), és most is rajtuk dől el a haza sorsa, addig nem változik semmi. Ennek a rétegnek egy számít: meglegyen az évi néhány %-os emelése, a csirkefarhát, MÉG a nyugdíj mellett is tudjon dolgozni (foglalva a helyet egy aktív dolgozótól) és már jól is van. Pont lesz...a a fiatalabbat, az egyedülállót, családosat egyaránt, mindig azzal érvelnek, milyen kevés a nyugdíj. Csak azt nem értem, aki 40-50 év alatt nem tudott magának egy lakásravalót összetarhálni, az most miért akar nagyon jól élni azok rovására, akik még nála is rosszabbul élnek? Lehet, hogy egy aktív dolgozónak több a fizetése, mint a nyugdíj, de ez a fizetés BÁRMIKOR megszűnhet, szemben a minden hónapban menetrendszerűen érkező nyugdíjjal. És a fizetésből esetleg gerekeket is el kell/ene) tartani... Miért kell ingyen utaztatni őket? Miközben az ingyenességüket nagyon is megfizetjük a jegyek, bérletek árában? Mert a bkk sem jótékonysági szervezet, az így kieső összeget szemrebbenés nélkül beszedi az aktívaktól, még az iskolás korúaktól is.
Zuglóban a szépkorúaknak ingyen uszodabérlet jár. Talán a gyerekeknek kellene osztogatni, prevenció címén (fejleszti a légzést, a tüdőt, az izomzatot, a figyelmet, a kitartást, az általános kondíciót, stb.). Erre van szüksége még egy szépkorúnak?
Ugyanígy a segélyeknél. Van olyan család, ahol több mint 100.000 Ft a havi segély, ezért évente mindössze annyit tesz, hogy néhány alkalommal kitölt egy halom papírt. (A régi lakóhelyemen olyan is volt, ahová a postás havonta 175.000 Ft-ot hozott mindenféle segély címén. A családtagoknak - 8 fő - összesen nem volt 8 általános végzettségük és 2 év munkasviszonyuk. Meg is mondták, amíg ilyen a segélyrendszer, addig NEM MENNEK el dolgozni. A másik delikvens csak addig dolgozott, amíg a 4. gyereke megszületett. Amikor közölték vele a jó hírt, másnap kilépett a cégtől - fizikai munkás volt, szintén 8 általánosnál kevesebb végzettséggel - mert pontosan tudta, hogy innentől simán megélnek segélyből. Ekkor 23 éves volt...)
Sok családban nem házasodnak össze, a gyerek születését követően beadják intézetbe (tesznek róla, hogy bekerüljön), de nem mondanak le a szülők a gyerekről, mert az állam fizet a szülőknek(!!!) külön-külön aszért, mert LÁTOGATJÁK a közpénzen nevelődő gyerekeiket!!! És azért külön-külön, mert a szülők nem házasok!!! Tehát tudatosan nem házasodnak össze, szülészetek tudnának mesélni róla, mennyire "jól menő" stratégia ez. Aki pedig "normális" családként funkcionál, igyekszik szeretetben, melegségben, megfelelő körülmények között nevelgetni a csemetéjét, ráadásul házas is, azt bizony büntetik, kőkeményen. Az életben nem kap annyi pénzt, mint ezek a segélyesek.

randomuser1 2014.01.19. 08:33:37

@jóeznekem?: ja, de legalább mindig tucc egy kis pénzt tarhálni a szüleidtől ha mexorulsz :)

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 08:45:14

Látom, Orbánt nem gyalázza senki, csak a magyarokat.

Ez is fideszblog ?

Ad Dio 2014.01.19. 08:49:07

Tisztán pragmatikusan gondolkodva én is azt javallanám minél több embernek, hogy menjen szépen külföldre tanulni, dolgozni. Hajrá! Ez ugyanis tisztán az ország érdeke :-). Nyelvet tanulnak, belekóstolnak egy nálunk fejlettebb demokrácia mindennapjaiba, nyugati típusú munkamorált és önmenedzselést tanulnak, kapcsolatokat építenek, pénzt küldenek haza :-), csökkentik a devizahitel árfolyammozgásának kockázatát stb. Egy részük kint marad, egy részük idővel hazajön és itthon járul hozzá a közjóhoz :-p.

Másfelől azért akadnak olyan szempontjaim is, amik miatt azért javaslom a dolog átgondolását. Az én ismeretségi körömben kb 4-5 kiutazásra esik egy siker. A többiek elvernek egy csomó pénzt, időt, majd vert seregként térnek haza. És ugyebár nyugaton helyzet fokozódik :-D, ugyanis a verseny a versenyzők számának folyamatos növekedésével egyre keményebb, a bérek lefelé mennek, a bennszülöttek egyre elutasítóbbak, a munkaadók egyre többet várnak (és kapnak) ugyanannyiért vagy kevesebbért. Persze ez főleg a tápláléklánc alján jellemző, de azért hallani komoly tudással és elfogadható önmenedzseléssel rendelkezőket is hazajönni üres zsebbel (és szívvel). Ráadásul ugyebár van a képletben egy nagyon nehezen számítható összetevő, ami emberről-emberre változó: az ún. túrórudi faktor. Van aki megvan nélküle, de van akinek ez nem megy, csak vergődésbe fullad...

Szóval érdemes ezt a dolgot átgondolni. Ja, a poszolónak. 22 évesen harcolni kell, nem vitás. Aztán azért 25-27 környékén át kell térni a munkára. Nem olyan látványos, de sokkal hasznosabb időtöltés.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 08:58:33

@Ad Dio: A felcsútiak harcoltak a komenista rendszer ellen 8 évig - most milliárdosok.

Aki ezalatt dolgozott, az - ezeknek a tolvajnépeknek a hasznát hajtotta, mert a nyugdíjpénzét mind elvették és fölélték.

Mi hasznosabb ?

Harcolni vagy dolgozni ?

És kinek hasznos ?

Ad Dio 2014.01.19. 09:05:02

@a 17 éves Parker Schnabel:

Nem a harcból lettek milliárdosok :-). Az amit ők műveltek, az is egyfajta "munka", még ha nekem nem is a legszimpatikusabb.

A kamaszkor harca nem haszonért megy, hanem l'art pour l'art. Érzésből, indulatból, jobbára minimális észhasználat mellett :-D. Jó ez meg szép is.

A felnőttkor józan munkája pedig egy jól felismert cél irányába tett célszerű lépésekből áll.

sírjatok 2014.01.19. 09:07:09

Én egyetértek a posztolóval.

Pistike84 2014.01.19. 09:10:08

22 évesen könnyű ilyen felfogással élni. Amikor még én is a 20-as éveim elején jártam nem voltak ilyen gondjaim. Volt munkám, kaptam érte fizetést (nem húzta le a zsebemet, de meg lehetett belőle élni), a politika nem érdekelt, ahogy a világ gondjai sem, éltem bele a nagyvilágba. Nem értettem azokat, akik állandóan azt szajkózták, hogy innét el kell menni, sem azokat, akik el is mentek (voltak jópáran). A küzdelmet említetted, én megpróbáltam, nem sokszor jött be. Közben többször voltam munkanélküli, egyre több lett a probléma, és egyre többször gondolok arra, hogy másoknak volt igazuk: innét el kell menni.

22 évesen mi gondja lehet egy embernek? Van család, vannak barátok, van egy esetleges jövőkép az emberben, hogy ebből még bármi lehet, hogy lehet jobb, változik a politika, változnak az emberek, stb. Aztán 30 felé már feloszlik a köd, ez olyan, mint amikor a szerelemnél elmúlik a rózsaszín köd, és megkérdezed magadtól, hogy mi a francért vagy együtt a csajoddal/pasiddal. És nincs rá válasz. Na ilyenkor jön a szakítás, be kell fejezni, és tovább kell lépni. Az ország elhagyása is pont ilyen, szakítasz Magyarországgal, hogy egy másikkal új életet kezdhess, mert már tudod azt, hogy ha maradsz, akkor beledöglesz. Én is eljutottam már ide, mennék el innét, és ha lesz lehetőségem, megyek is. Pont azért, hogy legyen jövő(m), mert itt már csak múlt van.

Lehet itt most mindent mondani, hogy mert a hazaszeretet, meg a hazaárulás, meg hogy ez milyen dolog. Nekem nincs okom maradni, és tudván, hogy mennyien mentek már el, tudom jobban megéri inkább elmenni, és elkezdeni valami mást, mint ittmaradni a kényelmes komfortzónában, és várni a csodát, hogy jobb élet vár ránk, meg hangoztatni a "magyar vagyok" dumát. Mire is vagyunk büszkék? Sereghajtó ország lettünk az EU-ban, a gazdaság, a politika, a sok szenny a tv-ben, a mindennapi sok szar (és mindez nem 2 napja kezdődött), a sok tönkrement élet, stb. Erre lehet büszkének lenni? Voltak nagy magyar emberek, tudósok, irodalmárok, feltalálók, orvosok, meg voltak Magyarországnak jobb napjai, ez így mind igaz. De ez már véget ért. Sokan jönnek és dobálóznak azzal, hogy mert Trianon, meg az oroszok, meg a többi ilyen múltbéli dolog... Könyörgöm lépjünk túl ezen: mindez már elmúlt, lépjünk tovább. De Magyarország nem képes továbblépni, hiába volt 89-ben rendszerváltás, meg most 4 évente is hiába van kormányváltás, ez nem fog megoldani semmit.

Én csak azt tudom mondani, hogy akinek van lehetősége, hajrá, menjen, mindegy hogyan, ismerősi, baráti, rokoni alapon, vagy csak úgy saját maga, ne habozzon.

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 09:14:11

Na, nem baj, hamarosan a jobbik kerul hatalomra, es nem kell azon agyalni hova menjunk kulfoldre dolgozni.
Sot Ha megszunik az unios allampolgarsag lehet jonni haza..

♔batyu♔ 2014.01.19. 09:16:29

Nagyon ki vannak a ballibsik. Itt a másik, nem érti a "fidesz szavazókat".

Persze ha őt bassza át a szobafestő és még le is lép a pénzével, egyből megértené.

Ezt a poszt pedig nevetséges. Mo. egy pártkarrier (sajnos) egyáltalán nem rossz. Naná, hogy nem adod fel, hiszen ha bejutsz igen rövid idő alatt te is 400.000 Ft-ért vehetsz kempingszéket mint Szekeres, aki pár éve még egy panelban lakott. Elfelejtheted a munkaerőpiacot, demokratázhatod magad.

♔batyu♔ 2014.01.19. 09:17:38

@Pistike84: Mielőtt nagyon belemerülnél, nézd meg mi van pld. a "fejlettebb" Szlovákiában.

Mária 2014.01.19. 09:18:04

Régen rossz, ha valaki az életét harcként éli meg. Ez egy betegség.

Tényleg nem lenne jó, ha külföldre költöznél. Ott is csak harcolnál ezzel a mentalitással. Nem költözésre, hanem orvosi segítségre van szükséged.

Ad Dio 2014.01.19. 09:25:11

@Mária:

Légy egy kicsit elnézőbb. 22 évesen az még tök természetes. Majd ha 5 év múlva is ezt érzi, akkor lesz a baj :-o.

Nem mellesleg egy párban aki a kamaszokhoz szól, épp ilyen sajtós kell. Ezt a főnökei jól látják. Tudni kell arabusul az arabusok közt.

Mária 2014.01.19. 09:26:09

@baliquez:

"Tévedésben él az aki úgy gondolja hogy valódi rendszerváltás lehetséges a rendszer valódi megváltoztatása nélkül. A négyévenkénti váltás a neokommunisták és a nemzetibolsevikok között nem működik."

Tökéletesen igazad van.

ursus artos 2014.01.19. 09:28:00

A tököm tele van a birkamagyarozással.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.19. 09:29:44

Mi 40 felé vagyunk életkorban a párommal. Azt mondtuk, hogy kibirtuk anno a rendszerváltás előtt is, kibirjuk "ezeket" is az alatt a pár évig, amig lesznek.
Csakhogy van (egyelőre) egy gyerekünk. Őt nem szeretnénk, ha ebbe a New-Átkosba nőne fel.

Hogyan fogok a szemébe nézni 15-18 év múlva, amikor tudom, hogy milliószor jobb lehetőségei lettek volna, ha külföldön tanul/nő fel?
Ez az az érv, ami miatt sokan mennek. Remélem nekünk nem kell, de benne van a pakliban...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.19. 09:33:19

térjünk erre vissza ha meglesz a diplomád kedves szerző! ;)

finom szaftos oldalas 2014.01.19. 09:34:09

Negyven felett az átlagember nem lehet finnyás, kénytelen elfogadni rossz feltételekkel is a munkát, ha élni akar. Elmenni sem nagyon tud, öreg fát átültetni nehéz dolog.
Sokszor elgondolom, hogy egy másféle életet rendezek be magamnak. Kisebb igényekkel, minimális költségekkel, maximális önellátásra való törekvéssel. És attól fogva nem fizetek be évente százezreket az államkasszába és nem vállalok el semmi munkát éhbérért másnak a hasznára. Azután még pár millió magyar is ugyanígy tesz. És végre eljön az idő, amikor a sok naplopó semmirekellő a megfelelően alázatos testtartásban megáll a portád előtt és reménykedik, hogy kaphat tőled pár darab tojást, ha hányja neked a ganét pár órán keresztül vasvillával. (Tudom, hogy inkább az ÁVH-s padlássöprések terjednének el, de elképzelni azért lehet...)

Mária 2014.01.19. 09:35:31

@Zedder:

""Fiatalként, az új generáció tagjaként nem fehér zászlóval és feltartott kézzel sétálok el Hegyeshalomig. "

Nyugi, Ferihegy közelebb van, Hegyeshalom már lejárt lemez... És akkor az elveid sem sérülnek. Várunk a nagyvilágban, sok százezren megtettük már, és jól esett!:)"

*

Basszus, tényleg!

Milyen szépen kiderül ebből a mondatból, amit idéztél, hogy ennek a huszonéves kis posztoló fiúcskának valami szoci rendszerben bennragadt gyökéragyú ostoba ötvenes pártkáder írta meg a kiposztolt kampányszöveget :)))))))))

Basszus, basszus, basszus, basszus, basszus,
basszus, basszus, basszus, basszus, basszus,
basszus, basszus, basszus, basszus, basszus,

mennyire igazad van!

Tiéd ma a nap kommentje cím :D

Mária 2014.01.19. 09:43:59

@1001nappal:

"A politika a legutolsó, amin változtatnunk kell."

Az, amit a médiában szereplő pártok mondanak, és az, ahogy az aktuális kormánypárt vezeti az országot, az a "néplélek" visszatükröződése.

Minden párt olyan, amilyennek a tömegbázisa elvárja, hogy legyen. A politikai stílus is olyan, amilyennek a "nép" akarja, hogy legyen.

Ha változtatni akar az ország, a mentalitással, a néplélekkel kell, hogy a változtatást elkezdje.

Onnan lehet majd tudni, hogy megindult a változás, hogy elkezd megváltozni a pártok kommunikációs stílusa is.

Egyelőre a nép ezt akarja, ami most van. A politika csak kiszolgálja a nép igényeit.

Pistike84 2014.01.19. 09:44:39

Többen írták, hogy 40 körül, vagy afelett már más a helyzet. Többeket is ismerek, akik 36-37 évesen, vagy 44 évesen, sőt, akár 50 felett is fogták magukat, és elmentek külföldre dolgozni (és ÉLNI így csupa nagybetűvel), volt, aki a gyereke, vagy a házastársa után ment, volt, aki azt mondta, hogy ha bejön, viszi ki a családját.

Írták, hogy nem szeretnék, ha a leendő, vagy meglévő gyerekük ilyen körülmények között nőne fel. Hát én sem szeretném a leendő gyerekeimet egy ilyen jövőnek kitenni.

tobeor 2014.01.19. 09:50:17

Maradsz vagy mégy, mindegy. Változás nem lesz.
Ha azt hiszed te majd megváltod a világot, még gyerek vagy.

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 09:50:24

"Minden párt olyan, amilyennek a tömegbázisa elvárja, hogy legyen. A politikai stílus is olyan, amilyennek a "nép" akarja, hogy legyen."

Akkor pl ha a jobbik "lefeküdne" a fidesznek, mit szólnának a jobbik szavazók?
Vagy fordítva, a fidesz tenné fel a kezét, hogy ok, ti írjátok a kormányprogramot?

Moin Moin 2014.01.19. 09:57:53

Ahhoz, hogy a haverod ne csak Németországban kapjon munkát, az kell, hogy ne zapatát idézd ige a holtszegény Mexikóból, hanem Adenauert, Brandtot és Merkelt. Jól ismert a 4K! Dél-Amerika-mániája és beteges vonzódása a "demokratikus szocializmushoz" - csakhogy ebből nem a németországi munkapiaci viszonyok és életnívó jön ki, hanem Venezuela - persze olaj nélkül.:-)

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 10:00:30

@Sexual Harassment Panda:

Nocsak ? Mit szólnak a jobbik szavazók, hogy a jobbik 4 év alatt egyszer sem tüntetett a kormány ellen ?

Miért választanák a jobbikot, amikor a jobbik ugyanaz, mint a fidesz, csak nincs annyi ellopnivaló közpénze ?

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 10:03:48

@a 17 éves Parker Schnabel:
azért szerintem más külömbség is van.
A jobbik programja arra épül, hogy az elmúlt 24évet kell leváltani.
El kell számoltatni az mszp-t, és a fideszt is.
A jobbik antiszemita, eu-ellenes, a fidesz nem.
Kíváncsian várom, ha a jobbik szépen beáll a fidesz mögé. ésw leteszik a fegyvert, azt hogyasn adjéák el az eu-ban, és a jobikos szavazóknak?
Kíváncsian várom.

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 10:07:53

@a 17 éves Parker Schnabel: Az lmp sem tűntettt a kormány ellen!Most akkor ez azt jelenti, hogy az lmp a fidesz kezére játszik????

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 10:09:24

@Mária: A nép már kétszer igényelte, hogy Orbán Viktort eltakarítsa.

20 év hazudozás és két választási vereség után is benntartották Viktort az analfabéta focistát a jobboldali ifjú ostobák és vén professzorok.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 10:10:29

@Sexual Harassment Panda: Az LMP-t a fidesz alapította. Az a dolga, hogy üsse az ellenzéket.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 10:12:33

@Sexual Harassment Panda:

A jobbik nem tart fegyvert a kezében, amit letehetne.

A fidesz meg eu-ellenes és antiszemita. Láttál te már fidesz-sajtót közelről ?

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 10:13:01

@a 17 éves Parker Schnabel: És most is ők fognak nyerni, nem is kell nekik koalíciós partner.
Én még azért reménykedem, és megteszem amit tudok, tolok egy x-et az lmp-re, a többi nem rajtam múlik.
(persze csak akkor, ha kitaláltam hogyan tudok szavazni Németországból)

Mária 2014.01.19. 10:14:04

@Sexual Harassment Panda:

"Akkor pl ha a jobbik "lefeküdne" a fidesznek, mit szólnának a jobbik szavazók?"

Ha a Jobbik ezt tenné, az azt jelentené, hogy a párt vezetése le akarja cserélni a tömegbázist, és egy másik csoport milyenségét akarja tükrözni.

Ha a Jobbik ezt tenné, akkor az addigi szavazói egy részében beindulna az önigazoló mechanizmus, meggyőznék magukat arról, hogy amit a pártjuk tesz, az helyes, és átvennék az új célcsoport által vallott értékeket.

A maradék meg bizonyára alapítana egy új pártot, az eredeti értékrenddel.

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 10:15:01

@a 17 éves Parker Schnabel:
"A fidesz meg eu-ellenes és antiszemita. Láttál te már fidesz-sajtót közelről ?"

Nem az.
Miért nem léptek ki eddíg?
Miért ápolnak jó kapcsolatokat a zsidókkal, cigányokkal?
Ha te úgy gondolod, hogy a fidesz a jobbikkal ugyanaz, akkor szerintem ne fárasszuk egymást.
További szép napot.

Sexual Harassment Panda 2014.01.19. 10:16:47

@Mária: és ehhez a jobbikban a véresszájú nácikat is le kellene cserélni?
Furcsán hatna egy olyan ember szájából a középre tolódáa, aki eddig zsidózott, nem?
És egy ilyen lépés nem jelentené a jobbik halálát?

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.19. 10:22:29

@Sexual Harassment Panda:

Úgy gondolom, hogy ugyanaz. Nem lépnek ki az euból, amíg segélyezi őket.

Majd ha találnak egy másik marhát, akitől annyi pénzt kapnak,... majd akkor lépnek ki.
Erősen keresték 4 évig, hogy hátha a földön van még egy másik olyan hülye, mint az eu, hogy ezeknek a sitteseknek nyomja a dellát.

szaszo71(D) 2014.01.19. 10:28:01

@Sexual Harassment Panda: 2 lehetőséged van: Ha van Magyarországon bejelentett lakcímed, hazamész és szavazol. Ha nincs, megnézed a neten, hogy Berlinhez vagy Münchenhez "tartozol", és odautazol szavazni.

nincs1itt 2014.01.19. 10:33:15

...hű, a fiatalos lendület-hevület...teljesen és tökéletesen megérthető, ha valaki 22 évesen így gondolkodik.
Olyan idős koromban én is ilyen voltam. 45 évesen kényszerültem elhagyni az országot, miután mindent megpróbáltam, ami emberileg lehetséges....most már csak az elmúlt 23 évet sajnálom, hogy nem jöttem annyival előbb!!

felcsutisuttyo 2014.01.19. 10:39:22

a magyar nem egy forradalom csináló Nép---DE MOST HA JÓT AKAR MAGÁNAK A NÉP AKKOR FELLÁZAD ÉS MEGDÖNTI EZT A GAZEMBER KORRUPT CSALÓ, TOLVAJ BANDÁT ....leváltani nem lehet, mert elcsalja a 2014 es választást...tehát?....CSAK EGY ÚT VAN....KASZA KAPA ÉS MINDEN MI ELSŰL

Ad Dio 2014.01.19. 10:40:11

@a 17 éves Parker Schnabel:

"A fidesz meg eu-ellenes és antiszemita."

Ne haragudj, de ezt apu mesélte? Ugyan a zsidó szervezetek zöme többé kevésbe elkötelezett a baloldal irányában, így nem túl lelkesen fogadják a dolgot, de a Fidesz igyekszik velük kifejezetten barátságosan viselkedni (ld . holokauszt emlékév). Épp így a cigányokkal. Mivel ott gyengébb a baloldal felé az elköteleződés, nagyobb sikerrel művelik a dolgot.

Az EU ellenesség egy helyzet volt 2010-2012-ben (mellesleg kettőn áll a vásár alapon), azóta viszont szerencsére ez alábbhagyott. Az elmúlt időszakban már az észlelési szint alá csökkent - szerencsére - a "szabadságharc" intenzítása.

midnight coder 2014.01.19. 10:45:05

@Kőmíves Kelemen: Ma jobb lehetőségei vannak. De Európa is elég nagy léptekkel megy a csőd felé, és nem lehet tudni hogy mikorra éri el. És akkor innen kisebbet fogsz esni mint onnan. Ok, most tényleg tök jó ott, kb. 4-5x annyi a fizu, ami ha van nyelvtudásod és használható diplomád akkor tényleg elég sok mindenre elég ott.

De ha becsődöl ott minden - márpedig a végtelenségig nem fog menni az hogy Kína termel, az EU meg fogyaszt - akkor ott sokkal nagyobb lesz a szopacs mint itt. Mi kb. hozzászoktunk hogy szarul élünk, ha nálunk egyenlítődik ki a bér a kicsi kínaiakkal, akkor mi bukunk kb. 20%-ot. Ettől itt nem lesz forradalom. De ha ugyanez megtörténik Pl. a franciáknál, na az fájni fog.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.19. 10:51:05

@midnight coder:
Meséld már el nekem, hogy hány éve etetnek azzal a politikusok minket, hogy "hanyatló Nyugat?" :)
Én ezt hallom 35 éve.

Ha van jó 20 éve odakint valakinek, és utána jön a vizionált összeomlás, akkor is szaré'-hugyé' felvásárol itthon egy egész falut, és megél utána belőle.
Ehhez természetesen rendes, eladható végzettség és nyelvtudás kell, valamint félretenni pénzt, nem felélni. (ez utóbbi nagyságrendekkel könnyebb a kinti keresettel, mint itthon)

Én azt mondhatom, hogy jól élünk. A versenyszférában dolgozom, folyamatosan képzem magam, és igyekszem rendesen kiszolgálni az ügyfeleimet. Ennek meg is van a hatása, a döglődő épitőiparban alig győzöm a megrendeléseket. Tehát a kinti pénz abszolút nem motivál a költözés terén, és a munkabeli lehetőségek sem.
Egyedül a gyerek(eink) jövőképe az, ami a szem előtt lebeg.

szaszo71(D) 2014.01.19. 10:55:24

@midnight coder: Ez olyan, mintha azt mondanád a 20 évesnek, hogy ne éljen úgy, hogy sportol, bulzik, stb., mert ha majd 70 éves lesz, akkor ezeket nem csinálhatja, és hiányozni fog neki.

high up! 2014.01.19. 11:10:04

A MAGYAR NÉP HIBÁS TERMÉK!

Kádárnak volt 10 millió tenyész prolija (kommunizmus)
gyúrtcsánynak volt 2,5 millió tenyész idiótája (retrokomcsi korszak)
orbanescunak van 2,5 millió tenyész birkája (suttyómagyar korszak)

na most látható, hogy az 1 millió, európaiságra és polgárosodásra hajlamos magyar embernek már 60 éve esélye sincs, hogy meglelje élete értelmét és boldogságát Mo-on.

Ez van gyerekek: a Hibás Termék tenyészmagyarság generációról generációra újrateremeli önmagát. Erről az iszonyatos tényről kellene inkább tanulmányt írni, nem pedig a megvalósíthatatlan álmokról.

dr kíváncsivagyok 2014.01.19. 11:19:25

@Ad Dio:
""A fidesz meg eu-ellenes és antiszemita."

Ne haragudj, de ezt apu mesélte? Ugyan a zsidó szervezetek zöme többé kevésbe elkötelezett a baloldal irányában, így nem túl lelkesen fogadják a dolgot, de a Fidesz igyekszik velük kifejezetten barátságosan viselkedni (ld . holokauszt emlékév). Épp így a cigányokkal "

hahóóó !
Ébreszto !

a Fidesz nyíltan támogatja a radikális frakcióját,...a Jobbikot !
Hagyja még jobbra tolódni az országot , teret és pénzt ad a náciknak !
( nácik az alaptantervben - náci színház - náci túrázok anyagi támogatása , - Horthy szobrok , etc. )
Ebbol kovetkezik , hogy halványan nácisodik !!!!!

Zedder 2014.01.19. 11:22:08

@midnight coder: Nagyon szép ez a propaganda szöveg a hanyatló nyugatról, de akkor nézzük már kicsit kontextusában a dolgokat.

Én szeretnék még legalább 50-60 évet élni, bár ahogy fejlődik az orvostudomány, esélyesen túl fogom lépni a 100 éves kort is. A részemről megteszem, amit lehet, egészséges életmód, sport, táplálkozás, stb. Tehát vegyük úgy, hogy hacsak valami kurva nagy gebasz nem történik, akkor itt van előttem sok-sok évtized.

Te most tényleg azzal jössz, hogy odahaza jobb lesz? Meg itt szar? Ember, egy élete van mindenkinek! Otthon születésem óta azt hallgatom, de már a szüleim is azt hallgatták, hogy "még egy kicsit kell kibírni, aztán jobb lesz!"

Lófaszt lett jobb, sőt.

És ha tényleg hanyatlani fog a nyugat, akkor hol akarsz élni? Otthon, ahol SEMMI sem működik, degenerált és kontraszelektált faszfejek irányítanak mindent? Amikor egy márciusi hóvihar meg tudja bénítani az országot napokra? Amikor egy augusztus 20-ai tüzijátékon emberek halnak meg? Amikor vidéken "norvég" hordák terrorizálják, sőt, gyilkolják az embereket, lopnak-visznek mindent, ami mozdítható? Az állam NEM képes megvédeni sem az adófizető, sem a simán csak tengődő állampolgárait, fogd már fel!

Demográfiai helyzet milyen? Tudod te mi lesz otthon 10-20 év múlva? Beszélgess el egy-egy általános iskolás tanárral, igazgatóval, hogy legyen fogalmad mi zajlik odahaza. Ki fog dolgozni, termelni, adót fizetni? Ki fog csak segélyen élni, és amikor az elfogy, akkor megindulni a "tehetősebbek" felé? És nyugi, nem csak a "norvégok" fognak megindulni. Eleve nevetnem és sírnom kell, hogy otthon 1000 eurós havi fizetéssel már gazdag geci vagy, itt meg csak a lakásom fenntartása kerül annyiba...

Akkor még nem beszéltem olyan geopolitikai és környezeti témákról, amelyek az ajtón kopogtatnak, de a féltudású magyar elit azzal van elfoglalva, hogy a saját zsebét tömje, miközben az országot és a társadalmat a végletekig szétbasszák:

- éghajlatváltozás következményei
- migrációs politika (rövid időn belül nem a norvégok lesznek a probléma...)
- oktatás, versenyképesség fenntartása a globalizált világban
- energiagazdálkodás (NEM a rezsicsökkentés a megoldás!)
- infrastruktúra fejlesztése (valódi fejlesztése, amit bárhol a világon látsz: építkeznek. odahaza max bevakolják az omló vakolatot, de egyre inkább azt sem)

Napestig lehetne sorolni. De nem is folytatnom, lehet amúgy is necces témákat feszegetek, és törölve leszek a picsába.

1001nappal 2014.01.19. 11:22:49

@dr kíváncsivagyok:
Ezzel csak az a baj, hogy lejárt lemez. 2002-ben egyszer már megígérték, hogy ők demokratábbak lesznek, nem fognak lopni, jobban fognak kormányozni. Azután szétlopták az országot, visszaéltek a hatalmukkal, kiszolgáltatottan vitték a válságba az országot. A hatalom természete, hogy amit egyszer elért, abból nem enged. A szocik ugyanúgy vissza fognak élni az orbáni rendszer lehetőségeivel, ha egyszer hatalomra kerülnek, mint ahogy 2002-ben tették. Ne nézzük már egymást hülyének! Áprilisban csak rosszul dönthetünk. Nincs említésre méltó politikai erő, amelyikre jó szívvel lehetne szavazni.

dr kíváncsivagyok 2014.01.19. 11:22:52

@dr kíváncsivagyok:
az , hogy "igyekszik barátságosan viselkedni " a zsidó szervezetekkel,....még nem jelenti hogy nem antiszemita irányt vettek....elcsábítva sok potenciális jobbik -szavazót !

dr kíváncsivagyok 2014.01.19. 11:25:09

@1001nappal:
"Nincs említésre méltó politikai erő, amelyikre jó szívvel lehetne szavazni. "

Ez igy van !
De osszeszorított foggal , szív nélkul -de értelemmel - csak egy megoldás van ,..órvbánt el kell zavarni !

Zedder 2014.01.19. 11:29:52

@Zedder: ja, és akkor még csak úgy oldalról odavetve, ha mindezen problémákkal tényleg megnyugtatóan foglalkozna a vezetői politikai elit, elindulna bármi pozitív, akkor is ott van még a 9 milliós NÉP, akiket nem tudsz leváltani. Akiknek Kádár kell, akik irigyek, akik prolik, akik nem látnak tovább az orruknál. Aha, köszi.

high up! 2014.01.19. 11:37:24

@Ad Dio:

Orbanisztán az EU-ban a nullára le van írva. Minden EU ország tisztában van vele, hogy miket müvelnek ezek a gazdasági trollok a bankszektorral, a külföldi cégekkel, meg az egész alkotmányos rendszerrel. Csak azért mert az EU nem tart erről minden nap előadást, a helyzet változatlan: Mo egy abszolút taszító ország mind a befektetőknek, mind akár a néppárti politikuisoknak (is).

high up! 2014.01.19. 11:45:38

@midnight coder: "De Európa is elég nagy léptekkel megy a csőd felé,"

Ja, ez a maTROLLcsizmus 1. számú dogmája a gazdasagi analfabéta választói felé.

Érdekes, hogy miközben ugye Mo már rég kilábalt a válságból (ez a maTROLLcsizmus 2. számú dogmája), mégis rendre azon rinyál Orbanescu, hogy azért nincs Mo-on növekedés, mert az EU-ban sincs.
Na látod barátom, ilyen hamar kiderül, hogy mint jelent az, hogy 2,5 millió birka hívő, aki nem gondolkodik, csak fújja fel a vezére marhaságait.

PS: valójában az EU néhány peremgazdasága már ebben az évben megcsinálja a gazdasági trendfordulatot, miközben a matrollcsizmus egyre mélyebbre húzza le a magyar gazdaságot és életszínvonalat. Na ez lesz az, ami pár éven belül úgy rátok omlik, mint ahogy a Jóléti rendszerváltás és Reformok ráomlottak 2008-ra gyúrtcsány idiótáira.

high up! 2014.01.19. 11:57:02

@dr kíváncsivagyok:

Csakhogy egy normális ember sem akarja Óbán diktátort az Elmúttnyócév ótvar arcaival leváltani!

Teccik tudni min fog röhögni 3 hónap múlva az ország? Hogy gyúrtcsány hozott a maszopnak 4%-ot, aztán a bizonytalanokból meg elvitt 15-öt. Ezért a baoldal úgy kikapott, mint 2010-ben.

S aztán a birka maszopisták meg azt veszik észre, hogy nem elég, hogy most már a parlamenti helyeik feleződtek, de azokból is a gyúrtcsányok, libásak, fodorok, kunczék meg ezeknek az emberei tekintenek ki mint baloldali ellenzék. 2018-ig!

Barátom, a választás után a maszopnak ezzel örökre vége! Új pártok fognak jönni, ha szerencséjük van a Mo-on maradt "harcosoknak", akkor ezek polgári pártok lesznek.
Ha meg nem jönnek új pártok, akkor marad még 30 év orbanisztán.

2llkedő 2014.01.19. 12:06:32

@high up!: "Új pártok fognak jönni"

Honnan fognak jönni? A Marsról?

01234567 2014.01.19. 12:28:48

@nloser: A poszt fos, de megérte idetévedni a hozzászólásaid miatt. Jól látod, helyesen gondolkozol, szerintem inkább neked kéne blogod legyen mint ennek az értetlen, éretlen politikusnövendéknek(aki valszeg ugyan annyi idősen mint most a Fideszesek pont ugyan ilyen lesz/mivel azok is így indultak/)

nloser 2014.01.19. 12:40:27

@01234567:
Köszi, ez jólesett! :)

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2014.01.19. 12:49:09

Oké, rendben van, harcolni akarsz. Értem én. Sőt, örülök is a felindultságnak.

Meg kell azonban kérdeznem (és bocs, hogy ezzel egyből megakasztom a lendületet), hogy pontosan mit is akarsz elérni? Mi a terv? Mik a lépések, amelyeket meg akarsz tenni? Mitől, hogyan és mikor lesz jobb, amit megváltoztatnál?

Ezt kellene talán először leírni...

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.19. 12:51:22

@gombo.aron:
Igyekezz, még van esély bejutni a VV7-be!

netnepper 2014.01.19. 12:59:05

@hungarisztan: "Mondd már meg nekem, kedves fotelmegmondó, hány olyan kivándorlót ismersz, akinek előkészítik a terepet?"

Az összes külföldön dolgozó ismerősöm így jutott ki.
Ettől függetlenül magyarországon nincs véres háború, nincs pestisjárvány és hasonlók.
Itt kellene felvenni a kesztyűt és nem pedig a gyerekeim jövője így meg úgy...
Igen, ha kell annak a gyereknek is meg kell tanulnia küzdeni azért a talpalatnyi földért ami az övé és nem azt látni a szüleitől, ha az adott országban nem mennek jól a dolgok, akkor országot váltunk és megpróbálunk majd ott boldogulni. Melyik is az a bizonyos vándornép, amely mindenhol lenézett kisebbségnek számít? Igen az.
Ha az újonnan választott országban se mennek jól a dolgok, akkor gondolom onnan is tovább kell majd állni. Így tényleg európa palesztinjai lesznek a magyarok.
Megvetett, 1000€-val kiszúrt szemű, jövőtlen asztaltörölgetők 3 diplomával.
Ezek után persze szép és boldog szolgasorsban élhetnek választott új hazájukban.
Egy nációként a kismillió pakisztáni, bangladeshi, lengyel és kazah között.
Gratulálok a határátlépő bátorsághoz és sok sikert kívánok az új helyen, legyen hozzá szerencsétek!

christophe 2014.01.19. 13:01:21

@Ad Dio: ''4-5 kiutazásra esik egy siker. ''
Az èn ismeretsègi koromben forditott az aràny,nyilvàn vèletlen,ès egyikuknek sincs kedve visszatèrni M.o-ra.Egy kivètelèvel màr àllampolgàrsàgot,kaptak-tunk.Turo rudit meg lehet kapni a magyar boltban,sztem nyugat-europa majdnem osszes fovàrosàban talàlhato.

christophe 2014.01.19. 13:06:35

@Pistike84: Szèpen megfogalmazva,abszolut egyetèrtek,akàr èn is irhattam volna :-)

christophe 2014.01.19. 13:32:40

@netnepper: ''Megvetett, 1000€-val kiszúrt szemű, jövőtlen asztaltörölgetők 3 diplomával.
1,nem megvetett
2,nem jovotlen(eladobol,uzletvezeto)
3,ha kulonfèle jutattàsokat beleveszem(kajapènz,vakàciopènz,èvvègi jutalom) kb.2300 euro havonta,plusz csalàdi potlèk
4,Felesègem tobb mint 30èvesen idèn vègez mint àpolono,màr megvan a munkahelye
Ja ès nem vagyok senkinek a senkije,nem kell lopnom,adot csalnom,segget nyalnom ahhoz,hogy magamnak ès csalàdomnak normàlis megèlhetèst nyujtsak.

Zedder 2014.01.19. 13:46:35

@netnepper: "Az összes külföldön dolgozó ismerősöm így jutott ki."

Neked lehet. Én pedig belevágtam a nagy ismeretlenbe, annyi kikötésem volt, hogy a leendő munkahelyem adjon költözési hozzájárulást, az a 10 ezer euró jól jött az elején, de volt annyi megtakarításom, hogy önerőből is mehettem volna. Mindent NULLÁRÓL kellett felépíteni itt, úgy, hogy alapvetően nem beszélem jól ezt a nyelvet (értsd: nem angol nyelvterületen vagyok, de a munkahelyi nyelv az angol, tehát dolgozni tudok). Talán ezért meg is becsülöm, amit elérek, mivel nem az ölembe pottyant az égből.

Persze nincs azzal sem semmi gond, ha segítséggel mész ki. Miért lenne? Az ember csak önmagára, a családjára és a barátaira számíthat egész életében, kb. ebben a sorrendben. Miért lenne másként ebben a témában?

"Ha az újonnan választott országban se mennek jól a dolgok, akkor gondolom onnan is tovább kell majd állni. "

Mert te olyan nagy jellem vagy, hogy inkább megdöglesz, és végignézed, ahogy a gyerekeid is pusztulnak, csak azért, hogy ne kelljen továbbálnod, ugye?

"Ezek után persze szép és boldog szolgasorsban élhetnek választott új hazájukban."

Nem vagyok képben a helyi gazdasági viszonyokkal, de amikor berendeztem az itteni lakásomat, és egy bútorboltban összeszedtem mindent, amire szükségem volt, hát a számla végösszegénél nyelt egy nagyot az értékesítő, és megkérdezte, hogy biztos ki tudom-e fizetni? Én meg adtam neki a zsetont, probléma nélkül, szóval biztos szolgasorban lehetek. De az is egy jó példa lehet, amikor megkötöttem az egészségbiztosítást, és az ügyintéző csak halkan megjegyezte "szép fizetés, valódi a papír?" Szolgasors, igen, az...

"Egy nációként a kismillió pakisztáni, bangladeshi, lengyel és kazah között."

A házban, illetve a szomszédos épületekben a helyi németek mellett csak rengeteg olaszt, illetve néhány ázsiait (ferdeszeműt) láttam, egyik sem volt szakadt ember. A pakisztániak is biztos itt vannak a spájzban, csak jól elbújtak!

netnepper 2014.01.19. 15:08:13

@Zedder:
"...az a 10 ezer euró jól jött az elején..."

Te a saját helyzetedről írsz, ami biztosan sokan másoknak is adott lehet. A többség azért nem feltétlenül kap senkitől 10e €-t(cirka 3 milla Ft) csak úgy első lendületből.
Mennek helyette az olyan melókat elvégezni, amit már a pakisztáni sem hajlandó. Sőt, sokkal valószínűbb, hogy inkább az ázsiai lesz a főnöke.
Persze menjen aki akar, végső soron szabad a pálya.
A szépjövőjű gyerekek később majd visszajárnak raccsolva magyart, eljátszva a nagymenő külföldit, közben ugyanazok a pitiáner, hazakuncsorgók lesznek, mint amilyennek oly gyakran látom ezt a fajtát.

christophe 2014.01.19. 16:19:01

@netnepper: ''A szépjövőjű gyerekek később majd visszajárnak raccsolva magyart, eljátszva a nagymenő külföldit, közben ugyanazok a pitiáner, hazakuncsorgók lesznek, mint amilyennek oly gyakran látom ezt a fajtát.''
Majd orulni fogsz ha, a ''raccsolo'' meglàtogat a vasfuggony mogott ès kapsz Tole 5euro borravalot.

Ad Dio 2014.01.19. 17:10:22

@dr kíváncsivagyok:

:-))))))

A Jobbikosok szerint meg a kormány nyíltan kiszolgálja a zsidó lobbit és dörgölőzködik hozzájuk :-DDD.

"Ebbol kovetkezik , hogy halványan nácisodik !!!!"

Nácisodik a ánygod térgye kalácsa! Benyaltad az agitpropot.

Ad Dio 2014.01.19. 17:15:37

@high up!:

Ez vágybeszéd. Semmi köze a realitáshoz. Ugyan sokat rombolt a befektetői bizalmon a kormány és az EU 2010-2012 közti civakodása, de az elmúlt egy év már az új lapleosztással zajló kapcsolatokról szól. Az eredményeket elismerik, a szigorúbb szabályoknak nem örülnek, de benyelik. Főleg ha a Fidesz megkapja újabb négy évre a kormányzást. Ha nem kapja meg, az persze más helyzet lesz.

A gazdaság szereplői érzékenyek, de a sértettségük nem hosszú életű, mert a pénz beszél, a kutya meg ugat ugyebár.

Ad Dio 2014.01.19. 17:20:44

@christophe:

A "túró rudi szindróma" egy jelenségkör, természetszerűleg nem rudifüggésről van szó, hanem valami ennél sokkal komplexebb dologról. Azt gondolom ha akarod Te is megérted mire utalok. Én nem írom le jobban, mert csak elcsépelt, átpolitizált, szentimentalizmussal terhelt módon tudnám megtenni :-). Pedig erről a szindrómáról világnézetileg gyökeresen eltérő ismerő hátterű ismerőseim is beszámoltak már. Nem egy kinti karrier kudarcát okozza ez a hiánybetegség...

christophe 2014.01.19. 18:36:48

@netnepper: Egy szonak is szàz a vège,ha a Magadfajtàk az igazi''hazafiak''akkor koszonom nem kèrek a magyarsàgombol....

christophe 2014.01.19. 18:46:11

@Ad Dio: ezt èn honvàgynak neveznèm,ami a mai korulmènyek kozt igen konnyen orvosolhato,30euros repjegy,skype,internet.Abban a szerencsès helyzetben vagyok,hogy csalàdom nagyrèsze itt èl,az igaz baràtokkal pedig konnyebben tudok talàlkozni most,mint pàr ève amikor a napi 12ora melo mellett egyszeruen nem jutott rà idom.Aki Europàn kivul probàl szerencsèt,illetve nem,vagy rosszul beszèli a ''befogado'' orszàg nyelvèt,arra nyilvàn surubben ràtor a honvàgy.Mondjuk ami ma az egyik M.o-i baràttal megtortènt,nevezetesen de.fèltizkor onkormànyzattol jott vki,hogy èrtekelje az onkormànyzat munkàjàt,kvàra nem hiànyzik...

netnepper 2014.01.19. 18:53:48

@christophe: "Egy szonak is szàz a vège".

Talán inkább "Száz szónak is egy a vége."
Mert ugyanis csak ennek van értelme.:-)
Látom könnyen felejtesz, menni fog ez neked...:-))).
Akár még a raccsolás is összejöhet ha nagyon igyekszel...
De ne búsulj, szegény tanulatlan tanár ismerősöm is úgy mondja ahogy te.
Következésképpen nem kell ahhoz idegenbe szakadni, hogy valaki ne ismerje rendesen az anyanyelvét:-).

Ad Dio 2014.01.19. 18:54:06

@christophe:

Jaja. Vannak akik oldalakon át bizonygatják hogy mennnnnnnyire nem éreznek semmit, sőt :-).

netnepper 2014.01.19. 19:15:13

@christophe: Egyébként meg legyetek sikeresek, érezzétek Magatokat jól az új helyen.
Ha évődtem is egy picit, ne haragudj, bízom a humorérzékedben.
Kívánom hogy minden összejöjjön, pont ahogy elterveztétek!:-)

Pistike84 2014.01.19. 19:32:43

Ha már szóba kerültek a fizetések:
- itthon dolgoztam kb 11 és fél évet (18 éves koromtól), a havi fizetéseim 60-90 ezer forintok voltak
Mit tudok ebből felmutatni? Semmit. Nincs semmim. Nem vettem kocsit, se lakást, nem voltam nyaralni, és nem élek luxusban. A mindenkori bérem a létfenntartásra elég, és ennyi. Ha tovább menne ugyanez, újabb 10 év múlva sem jutnék ötről a hatra. Még annyi a szerencsém, hogy nem vagyok nős, és nincs gyerekem, mert az már kész anyagi csőd lenne.
- külföldön: a havi fizetésem min. 1100 Euró (esetleg 1200-1300), amiből ki lehet fizetni (egyedül!) egy albérletet, fenn tudom tartani magam (kaja, ruha, stb), és havi szinten 30-60 ezer forintnak megfelelő összeget félre lehet tenni.

És akkor a kérdés: ki melyiket választaná?

(amúgy még itthon élek, a fenti külföldi összeg konkrét példa)

Azoktól kérdezném, akik kiállnak küzdeni (mint a cikkíró): ha már nem lesz miért küzdened, akkor hogyan tovább? És meddig küzdesz? Utolsó filléredig? Szép dolog a hazaszeretet, csak sajnos a boltban nem adnak nekem élelmiszert azért, mert szeret a hazámat. Ez van, pénzből élünk, és nyilván mindenkinek a saját érdeke, hogy kapjon pénzt a munkájáért, amiből meg tud élni.

Másik konkrét példa: USA. Ott az emberek (ez statisztika) életük folyamán kb 6-12-szer költöznek, egyik városból a másikba, de akár egyik államból a másikba is. Vagyis oda mennek, ahol munka és fizetés van. Egyre inkább azt gondolom, hogy nekik van igazuk.

hungarisztan 2014.01.20. 05:38:57

@netnepper:
„Az összes külföldön dolgozó ismerősöm így jutott ki.”
Hát, pincérnek, pultosnak talán ki lehet úgy jutni, hogy beajánl az unokatesód. De még onnan is pillanatok alatt kiraknak, ha nem ütöd meg a szintet. Jobb állásokban meg hivatalosan megy az ajánlás intézménye: ha magasan képzett, a cég szempontjából értékes embert ajánlasz, honorálják. Na de azt ők döntik el, értékes-e, felveendő-e a protezsált személy. És biztos lehetsz benne, hogy pont leszarják, hogy kicsodád az illető. Ha tudja, ami az elvárás, akkor welcome, máskülönben meg coki. Épp ez a különbség. (Mármint az egymillió közül.)

„Ettől függetlenül magyarországon nincs véres háború, nincs pestisjárvány és hasonlók.”
Ó, nincs. Még. De a legjobb irányban halad felé az ország. Ha tegnap lépett volna a politika, az is késő lenne az iszonyatos orvoshiány kezelésére. Semmi nem történik. Már most vannak hiányszakterületek, ahova egyszerűen nem lehet lasszóval sem orvost fogni. Meg hát aki marad, az is néha olyan is... De megy a hangulatkeltés is. Ugyanez érvényes a társadalom szétszakítására, a nacionalizmusra, az idegengyűlöletre, a megosztottságra. Nincs még véres polgárháború, csak verbális és megélhetési (az viszont annál inkább). De hogy ez mikor fordul át, az nem a hatalmi eliten múlik. Mindenesetre a tendenciák szépen látszanak, s lesz egy olyan pont, mikor már nem lesz vesztenivalója bizonyos embereknek.

„Itt kellene felvenni a kesztyűt és nem pedig a gyerekeim jövője így meg úgy...”
Hajrá!

„Igen, ha kell annak a gyereknek is meg kell tanulnia küzdeni azért a talpalatnyi földért ami az övé és nem azt látni a szüleitől, ha az adott országban nem mennek jól a dolgok, akkor országot váltunk és megpróbálunk majd ott boldogulni.”
Tudod mit látna a gyerekem, ha még ott élnénk, és történetesen picit idősebb lenne, mint amilyen? Hogy akármerre néz, a korrupció, a tisztességtelenség, a dilettantizmus, a hőzöngés, az ügyeskedés, gyűlölködés diadalmaskodik a tisztesség, szakértelem, szerénység, megbecsülés helyett. A rendőrtől az orvoson át a szembeszomszédig csak ezt látná maga körül. Kösz, nem kérek belőle, mert tudok jobbat neki is, magamnak is.

„Ha az újonnan választott országban se mennek jól a dolgok, akkor gondolom onnan is tovább kell majd állni.”
Már miért ne mennének jól a dolgok? Miért kéne továbbállni? Na ja, ha csupa olyan ismerősöd van, akinek más kaparja ki a gesztenyét, akkor nem csodálom, hogy nem állják meg a helyüket. De lehet tervezetten, nyelvtudással, szaktudással, civilizált európai módjára is próbálkozni – elismerem, ez macerásabb. Cserébe nem kell továbbállni, mert nem csődöl be a dolog.
Amúgy nem is értem ezt a kivándorlósdi szöveget: európai (pontosítsunk: nyugat-európai) értékeket vallok (csakúgy, mint 1000 éve az államalapító István király!), otthon vagyok Európában. Nem érzem magam utolsó bevándorlónak – javarészt azért, mert nem is éreztetik velem. Itt nem a náció a fokmérő, hanem a munkavégzés becsülete.

„Megvetett, 1000€-val kiszúrt szemű, jövőtlen asztaltörölgetők 3 diplomával.”
Aha. Mert 250€-val kiszúrt szemű, magyarországi, jövőtlen asztaltörölgetőnek sokkal jobb lenni 3 diplomával...
Akkor saját példa: egészen kereken 10x (nem 2x, nem 3x, nem 5x, hanem 10x) annyit keresek, mint a magyarországi, vicckategóriás projektjeim során. A megélhetés meg 2-3x annyi, mint Magyarországon. A többi matek, bár messze nem a pénz az egyetlen (még csak nem is az első) szempont, ami miatt másodszor is otthagytam az unortodox sikernaszádot. Buktam rajta rengeteg pénzt (köszi matolcsy!), de az érzés, hogy kívülről szemlélem az ámokfutást és a totális lecsúszást, megfizethetetlen. Minden másra ott a MasterCard. ;o)

„Ezek után persze szép és boldog szolgasorsban élhetnek választott új hazájukban.”
Szolgasors, persze. Mikor néztél körbe utoljára Magyarországon? Ahol csak a felszopóknak és egyéb szervilis gerincteleneknek jut morzsa?
Ezeket az agymosott dolgokat honnan szeded? Mindegy is, te ne költözz külföldre, nem neked való. (De ezt – remélem – te is tudod.) Viszont engedtessék meg, hogy azokon a szólamokon, melyek szerint a rothadó nyugat a tönk szélén áll, szolídan kuncogjak – csakúgy, mint anno decibel az „átkosban”. Bizonyos értelemben vicces nézni, ahogy Magyarország visszacsinálja azt a kommunizmust, amit amúgy szitokszóként használ nap mint nap. Hihetetlen, hogy mennyire nincs az embereknek memóriájuk. No de ez már nem az én bajom. Egyétek meg, amit kifőztök magatoknak, az én gyerekemből nem lesz Don Quijote.

christophe 2014.01.20. 12:43:02

@hungarisztan: Grat,egyetèrtek az utolso szoig :-)

netnepper 2014.01.20. 13:21:49

@hungarisztan: A magyar társadalom és politika úgy mozog, ahogy kívülről a magyar politikusokat is mozgatják. Mindig más érdekeket szolgál ki és nem a sajátját.
Téged és a társaidat pedig egyszerűen kiszippantottak mint használható munkaerőt, cserébe kapsz valamilyen megélhetést. Az ottani szint alsó szekciójában.
Ha szerencséd is van és tehetségesek is vagytok, pár generáció után talán elérhettek valamit, de ha nem, akkor sanyi szép jövőnek és marad a kinti Don Quijote szerep.
Az előbbit kívánom!
Üdv

hungarisztan 2014.01.20. 15:25:02

@netnepper:
Figyi, tényleg a maximális jóindulat hangján, mert látom, benned is megvan ugyanez, és eddig csak szépeket kívántál, de miért mondasz olyan negatívumokat a külföldre költözéssel kapcsolatban, amelyek egyfelől totális tévedések, másfelől pedig 1000x inkább jellemzőek Magyarországra? Gondolok itt elsősorban a munkaerőpiaci kiszolgáltatottságra (ld. új munka törvénykönyve, mely sokkal kiszolgáltatottabbá teszi a munkavállalót Magyarországon, mint pár évvel ezelőtt – a Skandináv országoktól meg egyenesen fényévnyire lökte az országot), a rossz megélhetésre (most ez komoly? kábé egyetlen olyan „szakmát” tudok elképzelni, ami Magyarországon jobban fizet: az emberek nyakán élősködő politikusét – de ezt is csak azért, mert itt nem tudná eladni az ostoba, avas szlogenjeit), a don quijote szerepet (hát ha valahol szélmalomharc az ember élete úgy az országos, mint a mikroszinten, akkor az Magyarország).

Engem senki nem szippantott (sőt! ha követed a híreket, akkor láthatod, hogy a populáris politika éppenséggel itt is rá tud játszani az idegengyűlöletre – más kérdés, hogy normális emberből arányaiban itt több van, ezért annyira nem komálják ezeket a nézeteket), elém egyszerűen pozitív mintát állított egy sor skandináv társadalom. Megmutatták, hogy így is lehet, és engem meggyőztek. És mivel mind a mai napig érnek újabb és újabb rácsodálkozások, hogy bizonyos dolgok mennyire egyszerűen és jól működnek itt, innen elég nehéz azonosulnom a Magyarországról érkező lejáratókampánnyal. Az csak mellékszál, hogy tényleg iszonyatos kínosan hasonlítanak ezek a szlogenek a komenyista idők nyugatellenes hadjáratára, amit épkézláb ember már akkor sem bírt elhinni. Keleti „nyitás” volt akkoriban is (hello communism again!), de valamiért az átlagember az istennek sem akart keletre menni kamionozni meg sztyuviként meg külkeresként, mert jobban hitt a saját szemének, mint az agitprop osztálynak.

Azt mondod, kiszippantottak, mint használható munkaerőt, cserébe kapok valamilyen megélhetést az itteni alsó szekcióban. Akkor ezt szedjük atomjaira, mert minden ízében recseg-ropog.
1) Fönt már írtam róla, hogy senki nem szippantott. Magyarország zavart el, és ez elég nagy különbség. (Megjegyzem, ha van egy ország, amelyik századok óta nemhogy megtartani nem képes az értelmiségét és a normálisan gondolkodó embereit, hanem egyenesen addig vegzálja őket, míg ilyen-olyan kényszerek okán, de kénytelenek elhagyni a hazájukat, ott azért én erősen szétnéznék az okokat illetően, mert elég valószínű, hogy komoly, rendszerszintű hiba van a társadalomban.)
2) Marginális apróságnak tűnhet, de nagyon árulkodó (és egyáltalán nem helyes) a szóhasználat: a megélhetést itt nem „kapom”. Nem valakik kegyéből jutok kenyérhez, hanem ha megugrok egy bizonyos szintet, akkor képes vagyok megszerezni azt, csakúgy, mint mindenki más is, aki megugorja ugyanazt a szintet. Ugyanez nem mondható el Magyarországról, ahol lehetsz a szakterületed legjobbja, akkor is mellőzhető, eldobható, értéktelen embert csinálnak belőled
3) Az itteni szint alsó szekciója: nem tudom, miért vagy ennyire bizonyos abban, hogy csak az alsó szint nyitott annak, aki rendesen dolgozik (vagy legalábbis miért jellemző ez jobban, mint bárhol másutt – nyilvánvaló, hogy kiugróan nagy pénzt itt sem munkából csinálnak), de még ha ezt el is fogadjuk, akkor is annyival magasabb az itteni alsó szint, mint a magyarországi, hogy értelmetlen is bármiféle összehasonlítás.
De ami ennél sokkal fontosabb, és amit sokan következetesen figyelmen kívül hagynak mind kivándorló, mind kivándorlást ellenző oldalon, az az, hogy az ember korántsem pusztán a pénz miatt megy el. Hanem mondjuk azért, mert nem válogatott görények közül kell válogatnia a 4 évenként esedékes, a jövőjét baromi keményen meghatározó választásokon. Mert nem kontraszelektált, dilettáns barmok ülnek minden létező pozícióban, akik nem csak úgy kártékonyak, hogy elveszik előled a helyet, de a jobbítás minden esélyét is elveszik, mert nem értenek hozzá és nem is akarnak érteni hozzá. Mert itt mosolyognak az emberek. Mert itt léteznek sárba nem tiporható értékek, amelyekből nem engednek, és amelyek egy ember megítélésének az alapját képezik (a neme, bőrszíne, szexuális orientációja, nemzetisége stb. helyett): őszinteség, tanultság, szakértelem, emberség, empátia, munkakultúra. Mert itt nem a retardáltak szavazatára játszik a hatalom (ugyanis felismerték, hogy az hosszú távon nem érdek. Ja! Itt van hosszú táv!). Mert emberként kezelnek a kórházban, hivatalban, iskolában, ügyfélszolgálaton, mindenhol. (Vö: Magyarország.) Mert ha valakinek módjában áll, az segíteni akar, nem keresztbe tenni, hátráltatni, betartani. Röviden: MERT ITT JÓ ÉLNI! És ez korántsem kizárólag pénzkérdés.

„Ha szerencséd is van és tehetségesek is vagytok, pár generáció után talán elérhettek valamit,”
Se szerencsés nem vagyok, se különösebben tehetségesnek nem érzem magam, de már most többet elértem, mint amire otthon valaha is képes lennék.

De neked is minden jót kívánok.

panelburzsuj 2014.01.22. 13:25:54

Kedves GOMBO.ARON!

Végül is egyetlen dolgot felejtettél ki a posztból: ha Magyarország "amúgy csodálatos hely" - akkor ki az ellenfeled? Akivel harcolni fogsz?

vitéž munkášőr 2014.01.23. 01:16:03

@hungarisztan: tankönyvi riposzt, gratula! ha nem gond, el is mentettem magamnak
süti beállítások módosítása