Van kire szavazni

A 4K! nekivág a választásoknak

Nekivágunk a választásoknak

2014.01.15. 13:13

david-versus-goliath.jpg

Ezen az új blogon fogunk beszámolni mindarról, amit tapasztalunk és átélünk az országgyűlési és az Európa parlamenti választásokig. A pártok választási kampányából általában csak a hivatalos nyilatkozatok, közlemények, az egyhangú hirdetések és a különböző botrányok látszanak. Arról, hogyan megy valójában, mivel jár ez az egész, általában nem sokat lehet tudni. Azért indítjuk el ezt a blogot, hogy ezt megmutassuk, olyan belső dolgokról is beszámoljunk, ami általában nem látszik a színfalak mögött. Ne csak a kampányblabla menjen.

Nem politikusok vagyunk, hanem hétköznapi emberek, akik felvették a kesztyűt. Szeretnénk ezt a nagy menetelést a választásokig is eszerint csinálni.

A széllel szemben vágunk neki a választásoknak, és valamennyire őrültnek kell lennünk, hogy ezt bevállaljuk.

A 4K!-ban jelenleg valamennyien önkéntesen dolgozunk, és mindannyian egy csomó személyes áldozatot hozunk azért, hogy ezt csinálni tudjuk. Én például azért csinálom ezt, mert akárhogy is sül el ez a dolog, akár hol is leszünk néhány hónap, vagy egy év múlva, akár sikerrel, akár kudarccal zárul a 4K! útja, 10 év múlva tükörbe fogok tudni majd nézni. Tudom, hogy amit lehetett, én megtettem, hogy változtassunk ezen az országon.

Mert a legnyomasztóbb az, amikor tudjuk, hogy minden szar, de semmit nem teszünk ellene, csak összekaparjuk a saját egyéni kényelmünket és biztonságunkat, miközben a sörünk felett panaszkodunk mindenre. Aztán egy nap a gyerekünk majd ugyanazt kérdezi, amit mi: hogy hagyhattatok ránk egy ilyen állapotban lévő országot, tényleg ennyi a generációtok életműve?

Ma muszáj tenni valamit a nagypolitikai szinten is. Megint ott tartunk, hogy ismét Orbán és Gyurcsány közül lehet választani. Azt hittük, hogy idén már nem erről fog szólni a választás. De nem, 10 év után is, már megint Orbán-Gyurcsány meccs megy, miközben tönkrement egy ország. És mindez úgy, hogy mindketten megmutatták már, hogy semmiféle felelősséget nem éreznek a népükért, az országukért, a hatalmat csak a saját klientúrájuk építésére használják fel.

Az a helyzet, hogy van reális esély nekifutni a választásoknak.

Ha sikerül országos listát állítanunk (ehhez minimum 27 körzetben és 9 megyében plusz Budapesten kell jelöltet állítanunk, amihez jelöltenként 500 támogató aláírást kell összegyűjtenünk), akkor az új választási törvény szerint az egész országban lehet majd szavazni a 4K!-ra, olyan helyeken is, ahol esetleg nincs egyéni jelöltünk. Az országos lista felállítása után jár a 4K!-nak központi kampánytámogatás, ami azt jelenti, hogy akkor mindazokat az eszközöket tudjuk használni a kampányban, mint a mostani, csalódást okozott parlamenti pártok.

Minden azon múlik, lesz-e országos lista. Ha lesz, ez egy olyan kampány lesz, amilyet még nem látott az ország. Napról-napra egyre többen vagyunk. Mióta két hónappal ezelőtt bejelentettük, hogy a 4K! önállóan vág neki a választásoknak, már négyszáz új önkéntes csatlakozott, hogy segítse a változást. Ha tenni akarsz azért, hogy idén legyen kire szavazni, regisztrálj be Te is.

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vankireszavazni.blog.hu/api/trackback/id/tr395759297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Politikai árva 2014.01.16. 12:18:51

A jelenlegi magyar helyzettől nagyon távol áll ugyan, de a jövő útja talán éppen a mozgalmakban van, ahol nem elhasznált politikusok szórják a mannát és az önös érdek másodlagos (felőlem lehet első, ha közben a közérdek sem sérül). Nagyon lassú, évtizedes folyamat lesz, ha egyáltalán ebben a tájjellegű kultúrkörben valaha megvalósítható, de meg kell próbálni, sok sikert hozzá.

dr kíváncsivagyok 2014.01.16. 12:23:34

"Megint ott tartunk, hogy ismét Orbán és Gyurcsány közül lehet választani. "

Miért is ...?

dr kíváncsivagyok 2014.01.16. 12:24:47

@condemnation:

" de a jövő útja talán éppen a mozgalmakban van "

Ez akár igaz is lehet,...és addig hagyjuk Orvbánt tovább rombolni ?

Politikai árva 2014.01.16. 12:28:56

@dr kíváncsivagyok: részemről nem hagyom. Amit demokratikus módon tudok tenni ellenük, azt meg is teszem.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 12:32:25

@dr kíváncsivagyok: mert nem mindenki olyan patologikusan holdkóros és szenved farkasvakságban, mint te...

panteon 2014.01.16. 12:39:52

Előttem majd akkor lesz hiteles egy párt, ha minden tagja közgazdász-jogász diplomával, 2 felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezik, van a háta mögött 20 év vezetői státuszban eltöltött munkaviszonya, és törvényben rögzített módon a mindenkori minimálbér háromszorosát kapják fizetésnek. Nincs autó,lakás,üzemanyag,albértlet.
Kapnak egy BKV bérletet és lehet közlekedni.
Nem pedig gumis, pék, tehenész, meg kitudja kik vezetik az Országot.
GY.F idején is amikor valami nem úgy alakult akkor felállítottak egy "szakértő" kormányt. Akkor az addigi mi volt?
Meg lehet nézni, hogy már lassan 20 évesek kerülnek a Parlamentbe, 0 év munkaviszonnyal.
Senkit nem érdekel az Ország, csak a süket duma megy, hogy "majd Mi megmutatjuk". Lásd LMP.

1001nappal 2014.01.16. 12:40:35

Egy újabb politikai analfabéta pártvezér aktivizálja magát a blogszférában.
Egy újabb blogról leszek rövidesen kitiltva. :-)
Ha valaki rögtön politikai típushazugságokkal és semmitmondó frázisokkal fárasztja a blogolvasókat, akkor hogyan feltételezzem róla, hogy tisztességesebb a parlamenti karrierpolitikusoknál?
Egy normális pártvezértől elvárnám az önismeretet, az önkritikát és az őszinteséget. Ebből a posztból egy öntelt, önelégült, karrierista, ostoba, éretlen és tapasztalatlan politikus képe rajzolódik ki. Nem túl biztató belépő.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 12:43:18

@1001nappal: talán el kéne olvasni a párt alapprogramját, mielőtt vádaskodsz...

Michel Djerzinski 2014.01.16. 12:48:05

@panteon: fájdalmasan demagóg vagy....

Michel Djerzinski 2014.01.16. 12:49:35

@1001nappal: mert ha elolvasnád, akkor eszmélhetnél. Szó sincs frázisokról, típushazugságokról. Vannak tervek, víziók, ötletek, más egyéb. Ezek nélkül nem jut egy ország SOHA egyről a kettőre. Sem a 4K!-val, sem semmilyen más párttal.

2014.01.16. 12:51:21

@Michel Djerzinski: Az alapprogramban elég sok a közhely, jobban mondva kevés a konkrétum. Oké, nincs szakértői csapatuk, hogyan is tudnák alaposabban megírni, de ezért is kéne minimalista célokkal indulni, mondjuk azzal deklaráltan, hogy fiatalokat a parlamentbe. Öt százalék talán megvenné.

4K srácok figyelem: elolvastam az önéletrajzokat és kicsit sok nekem a volt munkanélküli, meg az egyedül élő elvált jómunkásember. Ennek további hirdetéséről kommunikációs szempontból lebeszélnélek titeket. Az emberek erős, sikeres képviselőkre akarnak szavazni, nem olyanokra, akik a saját életüket is egy jó középszinten tudták menedzselni. Bocs, nekem nem vagytok komolyan vehetők, tudom, hogy xar a rendszer, de nem azért szavazunk valakire, mert tisztességes meg cuki, hanem azért, mert okosabb, ravaszabb, mint mi.

Az legyen képviselő, akinek megvan a 10 év versenyszférás tapasztalat meg minden karriercél. Addig ne akarjon világot megváltani.

rockjano 2014.01.16. 12:52:46

Neki lehet vágni a választásoknak csak MINEK??????

Minden nem az ellenzéki együttműködésre leadott szavazat egyenő a Fideszre leadott szavazattal!!!

Ez ilyen kegyetlenül egyszerű…

A bejutás meg teljes képtelenség ezt mindenki tudja… a 4K!-sok is…

Pártépítés…pénzszerzés??? Mire az egész???

1001nappal 2014.01.16. 12:56:19

@Michel Djerzinski:
Én a blogposztról írtam le a véleményem. Nem a 4K! programjáról.
Megjegyzem, ha a 2012-es programot kéred rajtam számon, azt már másfél éve elolvastam. Az egy politikailag inkonzisztens, valóságismeretet nélkülöző ötlet- és ostobasággyűjtemény volt. Ha azóta született valami értelmes produktuma a pártnak, akkor homályosíts fel, hol találom!

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:00:05

@rockjano: téged már bedarált a korszellem, a tömegmédia és -propaganda. Egy szomorú, csalódott, eszét használni képtelen, eszményekben gondolkodni nem is akaró tégla lettél a falban...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.16. 13:05:44

elolvastam a szerzők fület, és sok szerencsét, szükség lesz rá...

1001nappal 2014.01.16. 13:07:11

@Michel Djerzinski:
Szoktál néha magadba nézni? Ezzel a fölényeskedő, beképzelt, álértelmiségi stílussal próbálsz híveket szerezni a pártodnak? Az előbb írtam a párt programjával kapcsolatban a valóságismeret hiányáról. Most tartasz belőle élő bemutatót.

Kivlov 2014.01.16. 13:09:53

salha omár, langer ármin, gombó áron... uramisten...

1001nappal 2014.01.16. 13:15:07

@Kivlov:
Ez rohadtul nem érdekes. Meggyőződésem, hogy a náci (fasiszta, hungarista) propagandistáknak börtönben lenne a helyük. Nincs kedvem végignézni a blogmúltadat, de szerintem itt hagyd abba.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:18:35

@1001nappal: hervasztó és szánalmas vagy, de inkább nem személyeskednék itt, ezen a felületeten, ahol sokkal fontosabb dolgokról van szó. Vagy kellene, hogy szó legyen.

ANTICK 2014.01.16. 13:20:33

@storker: még 1x és utoljára, az alapprogram hosszútávú célokat tartalmazz, ezért eleve hiba lenne benne konkrétumokat leírni víziók helyett. Amit te szeretnél olvasni, azt a választási programnak kell tartalmaznia és tartalmazni is fog. Legyél türelmes, lassan jön a programismertetések szezonja, akkor majd megnézheted, hogy mit szeretne a 4K! csinálni a parlamentben és majd össze is vetheted (remélem megteszed!) a többi párt programjával.

ANTICK 2014.01.16. 13:25:20

@panteon: Szerintem neked Lázár lehet a kedvenc politikusod! :D Amúgy mi ez a fröcsögő elitizmus? Egy közösség nem dönthet maga a jövőjéről, mindenképp külső szakértőkre van szükség? És amúgy te jártál egyetemre, tudod, hogy itt jó néhány helyen mi folyik felsőoktatás címszó alatt? Ha tisztában lennél ezzel, akkor nem írnád le alapból azokat az embereket, akik gyakorlat útján szerzik meg a tudást. Meg miért zárod ki az autodidakta tanulást? Miért kizárólag közgazdászokból és jogászokból kéne állnia a parlamentnek?

1001nappal 2014.01.16. 13:26:53

@Michel Djerzinski:
Szerintem nem ártana megkérnetek Györki Zsuzsát, hogy nézzen már rá a blogbejegyzésre és a hozzászólásaitokra. Ha szerinte is minden rendben van a kommunikációtokkal, akkor nagy bajban vagytok. Akkor még az országos listátok is necces.

gombo.aron 2014.01.16. 13:29:47

@storker: ezért írta le András a blogbejegyzésben azt is, hogy mi nem akarunk a mai értelemben politikusok lenni. Én nem gondolom, hogyegy képviselőnek felsőbbrendűnek vagy mintapolgárnak kell lennie, vagy annak képzelnie magát. Szerintem egy képviselőnek arra kell alkalmasnak lenni, hogy képviselje azokat, akik megválasztották, tehát a hétköznapi embereket. És arra, hogy mindezt hatékonyan tegye.
Én nem gondolom, hogy annak kéne képviselőnek lenni, aki mindenhez ért. Mi nem vezetni szeretnénk másokat, hanem közösséget teremteni, és a hozzánk hasonlóan gondolkodók tapasztalatait összegezni, valamint képviselni.
(FYI: a blog szerzői közül hogy ki és milyen formában, és egyáltalán lesz-e képviselőjelölt, még nyitott kérdés. Az evk jelöltek személye például nagyrészt a helyi szimpatizánsok véleményén múlik.

@Kivlov: Parancsolsz? ;)

Kivlov 2014.01.16. 13:30:06

@1001nappal:
mivan koma, meleg a fagyi? :D

1001nappal 2014.01.16. 13:35:29

@ANTICK:
A hétköznapi gondolkodás semmit sem ér a parlamenti és a kormányzati munkában. Akik azt képzelik, hogy hétköznapi emberként képesek az ország javát országgyűlési képviselőként, kormánytagként szolgálni, azok vagy nagyon naívak vagy nagyon ostobák.
Egy közösség (a 4K!) dönthet a maga jövőjéről. De ha a mi jövönkbe kíván beleszólni, akkor jogunk van a kritikára és az ellentmondásra.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:35:36

@ANTICK: Ha elitizmus alatt egyfajta "platóni elitizmust" értenénk (vagyis egy olyan rendszert, ahol a mindenkori állam vezetői nemcsak tudásuk, de mindenekelőtt _pszichológiai_ szempontok miatt, a személyiségük okán lenne alkalmas a vezetésre, a kormányzásra, amire az emberek legnagyobb része épp pszichológiailag alkalmatlan éles helyzetben*), akkor azzal nem is lenne gond. Sőt. A baj az, hogy @panteon és mások nem annyira elitisták, mint inkább tekintélytisztelők (kádári hagyaték), akiknek a papírok száma és a tapasztalat számít, holott mindez mellékes akkor, amikor egy ember (vagy egy társaság) érdemben a hatalom közelébe jut, és korábban elképzelhetetlen hatalommal, felelősségi körrel kezd el rendelkezni! Minden megszerzett elméleti tudás és tapasztalat súlytalanná válik akkor, ha az illető a hatalomtól megrészegült emberré válik, aki így pszichológiailag alkalmatlan a vezetésre. Épp ekkor, az éles szituációkban derül ki, hogy ki mennyire cezaromán, mennyire tud és akar tartósan is túllépni egyéni, partikuláris érdekein, és dolgozni egy közösségért. És ez csak akkor lehetséges (a szükséges elméleti és gyakorlati ismereteken kívül), ha az illető abszolút közömbös a hatalom sokakat elbódító, a valóságot eltorzító hatásával szemben. Így válhatott egy egykor szimpatikus Orbán Viktorból mára egy féktelen, éhes démonná, akinek soha, semmi nem elég.

Lehet, hogy a 4K!-val is ez a metamorfózis esne meg, nem tudom. De egy esélyt adni kéne nekik is. Legyen intő példa mindenki számára az LMP esete...

J.László 2014.01.16. 13:36:34

Mi a fütty az a 4K? Komolyan kérdezem.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:37:10

@1001nappal: mi ez a T/2. személy?! Nem értem. Szerintem menj el egy pszichodokihoz, minél előbb! Good Luck! ;)

1001nappal 2014.01.16. 13:38:03

@Kivlov:
A te primitivitásod az a szint, amire csak akkor fogok reagálni, ha megint zsidózásba kezdesz. Addig ignorállak, úgyhogy felesleges strapálnod magad.

bgp 2014.01.16. 13:39:16

Semmi esély egy egyfordulós, aki nyer, mindent visz választási rendszerben.
Max. annyit értek el, hogy elloptok pár szavazatot azoktól, akik leváltanák Orbánt. Az meg nem lesz jó, csak neki. Azért csak hajrá 4K, hajrá LMP.

1001nappal 2014.01.16. 13:41:22

@Michel Djerzinski: Te és Antick az nem T/2? Változtak volna a magyar nyelvtan szabályai?
Ha nem kívánsz személyeskedni, akkor miért személyeskedsz? Tévedtél, és mégsem találsz magadnak fontosabb témákat?

Kivlov 2014.01.16. 13:43:11

@1001nappal:
megint? ilyen tabuszavakkal nem foglalkozok. :D

ANTICK 2014.01.16. 13:44:23

@Michel Djerzinski: No igen és a 4K! törekvései között pontosan ott van a politikai vezetés kontrolljának a kialakítása és ez egy iszonyatosan fontos törekvés és gesztus is a választók felé.

@1001nappal: Amikor a hétköznapi gondolkodást elfelejtik a honatyák, akkor szalad el az ékszíj a törvényhozásnál és születnek nép ellenes törvények, szóval én ezt a szempontot nem húznám le ilyen gyorsan a választók szempontjából...
A jogodat a kritikára és kérdés feltevésre szerintem senki sem firtatta :)

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:44:48

@1001nappal: majd ha kibékülsz önmagaddal és érted is azt, amit fecsegsz, na majd akkor gyere vissza, de mindaddig kérlek a szavazófülke közelébe se menj - mindannyiunk érdekében. Köszi.

panteon 2014.01.16. 13:47:27

@ANTICK: Mivel minden munkahelyre szakmai tapasztalat kell, és toronydaru kezelőt sem vesznek fel kórházi ápolónak, akkor ide se olyan emberek menjenek akiknek lövésük sincs az egészről. Autodidakta tanulás??? Ember, 4 éve van egy kormánynak, hogy bizonyítson.. ne az ország kontójára gyakoroljanak már...itt nem lehet olyan, hogy "jaj ezt elb@tam, na nem baj majd legközelebb!" Pont ezért nem tartom kompetensnek sem az MSZP-t, mert ha valaki ekkorát bukik 8 év kormányzás után, az már soha többé ne magyarázzon, hogy ezt így kellene, meg úgy kellene.
Völgyesi Krisztián biztosan kitűnő buszvezető, de nem hiszem, hogy kresz oktatáson volt szó Magyarország GDP növekedésének pályára állításáról.
A közgazdász- jogász pedig azért jó mert, az ország gazdasági területe csak erről szól, mit kell csinálni és mit lehet.
Valamint ha valaki 2 ilyen diplomát megszerzett az már önmagában is egy kitartó, értelmes embert sugall.

1001nappal 2014.01.16. 13:50:04

@Michel Djerzinski:
Ha már képtelen vagy abbahagyni a személyeskedést, akkor felhívnám a figyelned egy apróságra:
Nekem van érdemi politikai tapasztalatom, neked eddig nincs. Ezért kissé szánalmas a fölényeskedő, kioktató stílusod.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:50:05

@panteon: eszméletlen baromságokat beszélsz.

"Valamint ha valaki 2 ilyen diplomát megszerzett az már önmagában is egy kitartó, értelmes embert sugall."

Aha. Mengele pedig kitűnő orvos volt. Orbánnak, Gyurcsánynak is van diplomája. Talán több is.

És?

Michel Djerzinski 2014.01.16. 13:51:25

@1001nappal: fogj kezet Panteonnal. És akkor mi van, ha van politikai tapasztalatod?! Meg kellene hajolnom, vagy mi? A gondolkodást, kritikai attitűdöt, víziókat és eszményeket, pszichológiai kompetenciát többre becsülöm bármennyi politikai tapasztalatnál.

1001nappal 2014.01.16. 13:59:50

@Michel Djerzinski:
Nem kellene meghajolnod. De ha a pártodnak vagy a nemzetednek hasznára akarsz lenni, tanulj egy kis politikai kommunikációt. Ha még nagyobb hasznára akarsz lenni, akkor a politikai gondolkodásmódot sem ártana gyakorolnod. Ha pedig változtatni is szeretnél a nemzeted sorsán, akkor törekedj a politikai innovációs képességed fejlesztésére is.
A hatalmas egoval és önhittséggel a politikában semmit sem érsz el kezdő politikusként, aktivitaként. Az a befutott politikusok privilégiuma.

ANTICK 2014.01.16. 14:00:16

@panteon: Félreértesz, nem arra gondoltam, hogy majd kormányra kerülve szeretne a 4K! megtanulni kormányozni, hanem arra, hogy leinkompetensezni a csapatot elhamarkodott dolog. Völgyesi Krisztián pl. az elmúlt év során nagyon jól beletanult a szervezői munkákba, de erre te csak annál tudsz leragadni, hogy buszvezető -.-

Értem én, hogy 2 diploma mit sugall, viszont az igenis szűklátókörűség, ha csak az tud számodra ilyet sugallni. Emberek különböző helyzetekből jönnek és tudnak ezektől függetlenül kitartóak és értelmesek lenni.

Ami azt illeti a technokrata, diplomahalmozó E14 pl. az elmúlt időszakban sikeresen levitte magát a bejutási küszöb alá, így végül kénytelen volt minden elvét (ha egyáltalán voltak) feladni és teljesen összebútorozni a szocikkal. Ezt hogy értékeled?

gombo.aron 2014.01.16. 14:04:04

@panteon: Völgyesi Krisztián - mivel rengeteg BKV-s tapasztalata van - szerintem sokkal jobban tudhatja azokat a dolgokat, hogy mi az a konkrét intézkedés, ami ténylegesen - például - az utazóközönség hasznára válhat, mint mondjuk Vitézy Dávid, aki a budai villájából vagy pesti luxuslakásából osztja az észt, és életében nem utazott még tömegközlekedéssel.
Krisztián egyébként - személyes tapasztalatból mondom - alkalmas arra, amit csinál a 4K!-n belül. Szervezi a csapatokat, a kitelepüléseket, eseményeket - mindezt önkéntesként. Senki nem mondta, hogy Völgyesi Krisztián gazdasági miniszter-jelölt lesz. Azt sem, hogy ő legyen az új Vitézy. Azt viszont állítom, hogy egy buszsofőr véleménye is fontos, nemcsak pl. egy jogászé. Sőt, a buszsofőr javaslata - akár bármilyen képviselőként is - sokkal életszerűbb és hasznosabb lehet, mint mondjuk az életében versenyszférában egy percet nem dolgozó Zsiga Marcellé.

1001nappal 2014.01.16. 14:06:26

@ANTICK:
A hétköznapi gondolkodás politikába vitelét úgy hívják, hogy populizmus. És Orbán a legnagyobb magyar mestere. De azt mindenki tudja, hogy Orbán politikai szocializációja már 90 környékén megtörtént. Vagyis hazug, hatalmi érdeket szolgáló a populizmusa.
Miért is kellene a szavazatunkat és a bizalmunkat adnunk ahhoz, hogy a 4K! is ezt az utat járja be, azzal a különbséggel, hogy ők bevallottan populista politikussá kívánnak közpénzből szocializálódni?

panteon 2014.01.16. 14:09:03

@Michel Djerzinski: Remek..
Tehát mivel diplomás emberek között is van egy-két idióta akkor felesleges is megszerezni... szerinted.
De nem kell rugózni ezen a diplomán, de az elvárható, hogy felsőfokú végzettségű legyen aki egy Országot akar irányítani.

panteon 2014.01.16. 14:15:43

@ANTICK: Nem a jözgaszdász-jogász diploma a hangsúly, hanem a felsőfokú végzettség.
Nekem van 3 ismerősöm, az egyik hajléktalan, a másik egy szőke bár táncos és egy munkanélküli történelem tanár.
1 évre szeretném ha rájuk bíznád a családi költségvetéseteket.
Mindegyik, nagyon hamar tanul.
Az E14 és "partnerei" mindenki számára világos, hogy csak a Parlamentbe jutás a cél.
Azért esett a béka segge alá a támogatottságuk, mert a piszol nagy korszakváltás arról szólt, hogy kinek mennyi hely jut a Parlamentben. Én a médiában egy árva mukkot sem hallottam a programjukról, csak elcsépelt frázisokat, meg hogy fájni fog:-)

panteon 2014.01.16. 14:17:50

@gombo.aron: Senki nem mondta, hogy Ők nem talpig becsületes úriemberek.
De hogy egy ország rájuk bízza magát azért ennél sokkal több kell.
Ebben az Országban van rengeteg becsületes, tisztességes ember, de nem hiszem, hogy ettől valaki rátermett egy Ország vezetésére.

1001nappal 2014.01.16. 14:21:25

@panteon:
Ez marhaság. Gyakorlati politikát nem lehet iskolában tanulni. Főiskolán sem. Addig helyes a 4K!-sok gondolatmenete, hogy egy politikus társadalmi értékét a hatalomhoz való viszonya dönti el. Abban tévednek, hogy politikai szocializáció, politikai gondolkodásmód nélkül bárki is alkalmas lehet az ország érdekeit szolgálni. Egy analfabéta is lehet kiváló politikus, egy többdiplomás is lehet gyenge. A diploma a kitartást bizonyítja egy bizonyos szakma ismereteinek elsajátítása során, nem a tehetséget vagy a kreativitást, főleg nem a politikai képességeket.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 14:21:31

@1001nappal: te összekeversz valakivel! :D Nekem semmi közöm nincs a politikához. Elvekről beszélünk, ennyi.

panteon 2014.01.16. 14:26:39

@1001nappal: Hát akkor megszületett, hogyan szüntessük meg a hajléktalanok problémáját. Rengeteg értelmiségi is van közöttük. Be lehet Őket költöztetni a Parlamentbe és lehet kormányozni...
Szerintem is hülye elvárás, hogy tanult ember vezethesse az Országot.

gombo.aron 2014.01.16. 14:29:19

@panteon: Akkor viszont térjünk vissza erre a témára akkor, amikor már konkrét nevekről beszélünk, és bemutatjuk a jelölteinket. Ennek az első köre január végére várható.

1001nappal 2014.01.16. 14:31:02

@Michel Djerzinski:
Tudom, a 4K! vezetőjének sincs semmi köze a politikához.:-) ("Nem politikusok vagyunk, hanem hétköznapi emberek...") Csak éppen egy POLITIKAI pártot vezet. :-) Ha ezt komolyan gondolja, akkor persze csak egy viccpártot.
Nekem mindegy, hogy formálisan tagja vagy-e a pártnak. Ha egy védhetetlen blogbejegyzésük védelmére kelsz, akkor közöd van hozzájuk.

1001nappal 2014.01.16. 14:33:31

@panteon:
Kezd ez nagyon zavarossá válni. Egyes felmérések szerint a hajléktalanok között több a diplomás, mint az átlagnépességben. Végülis a hajléktalanokkal van bajod, vagy a tanulatlanokkal?

Kandaláber 2014.01.16. 14:35:38

Program?

Ugye ti most viccőtök?

Változtatni mindenki akar, még a kormányprogram is arról szól.

Ezzel akarjátok magatok megkülönböztetni?!?

Így, szánalmas, de illeszkedik az elmúlt 25 évben kialakított magyar politikai filozófia fő és értéktelen gondolatvilágába.

Amely lényege, hogy Kelet-Európa Svájcából hogyan legyen béka segge alatti ország és gazdagodó politika réteg.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 14:36:14

@1001nappal: "A paranoid zavar vezető tünete a jól rendszerezett, sokszor gondosan kidolgozott téveszmék ill. téveszmerendszerek fennállása, melyek között belső logika érvényesül, és amelyek igazság tartalmában, valóságosságában a személy megingathatatlanul hisz. Ezek a téveszmék sohasem bizarrak, emiatt gyakran hihetőnek tűnnek, annál is inkább, mert a betegek sokszor magas érzelmi hőfokon, nagy meggyőző erővel hangoztatják kóros gondolataikat. "

www.hazipatika.com/betegsegek_a_z/paranoia/143

Szerintem menj el mielőbb egy pszichológushoz. Filantróp alapon, komolyan.

gombo.aron 2014.01.16. 14:43:20

Egy pártot vezet. Az nem vonzza magával automatikusan azt, hogy a mai, klasszikus értelemben politikus legyen. Pontosan abban vagyunk mi mások: nem azt szeretnénk csinálni, mint Fideszék vagy Gyurcsányék: kiállni az emberek elé egy zárt szobákban, okosan, kizárólag a saját, illetve gazdasági hátországunk érdekeit képviselő, előre kitervelt zászlóval, hogy "gyertek, birkák, kövessetek". Ez szerintünk nem helyes út. Azt szeretnénk, hogyha közösen terveznénk meg, hogy mi legyen a zászlón, és együtt, egymás mellett vinnénk. Ezért vagyunk önkéntesek, ezért vesszük eszközeinket 1-2 ezer forintos adományokból és tagdíjakból, és ezért nem fogadunk el nagy cégektől támogatásokat.

Mert igenis, mindenki véleménye, egy-egy új perspektíva, a szalagmunkástól kezdve az ötdiplomás történészig, bizony érdekes. Például ezért van az, hogy a választási program vitájába bármely szimpatizáns beleszólhat, és a szakmai munkacsoport érdemben meg is vitatja a javaslatát.

panteon 2014.01.16. 14:44:29

@1001nappal: Nekem semmi bajom senkivel, de nem a hétköznapi értelembe vett értelmes, értelmesebb tulajdonságokról van szó. A szomszédom, Pista bácsi portás volt 30 évig a hajógyárban, de biztos, hogy értelmesebb, és életre valóbb mint a mostani egyetemisták akik csak a vizsgaidőszakokban józanok.
De itt nem hétköznapi dolgokról beszélünk.
Azt mondtad, hogy van hülye diplomás és van nagyon értelmes kőműves.
Ez így van. De ebben az esetben nem egy "kitudszebbfaházatépíteni" versenyről van szó, hanem 15 millió emberről,munkahely teremtésről, forint gyengülésről, stb.

1001nappal 2014.01.16. 14:46:41

@Michel Djerzinski: Te vagy a rossz rendőr? Mert egyébként miért személyeskedsz folyamatosan? Ismersz valahonnan, és haragszol rám? Ismeretlen embereket leelmebetegezni szerinted egészséges lélekre vall?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.01.16. 14:53:01

szerintem össze kéne állnotok az msz(m)p-vel
végre lenne összefogás és az mszp-dk-e14-pm-libsik-4k felsőbbrendű értelmiségi bagázsnak csupán 30+% kellene összehoznia a bejutáshoz...

az lenne a legjobb mindenkinek...

Michel Djerzinski 2014.01.16. 14:58:59

@1001nappal: de ha egyszer tényleg szemlátomást súlyos kognitív zavaraid vannak?!
Nem vagyok rossz rendőr, civil vagyok, de ezt úgysem hinnéd el, hiszen neked már egész klassz kis prekoncepciód van rólam.

Ez nem személyeskedés, hanem egy tény megállapítása. És tényleg aggódom annyira, hogy felhívjam a figyelmed egy szakember felkeresésének szükségességére.

panteon 2014.01.16. 15:04:11

@gombo.aron: Gyerekek, ez nagyon szépés jó mint a kommunista egyenlőség, csak kivitelezhetetlen.
Mert miért szavaz a nyugdíjas Gyurcsányra? Mert fel fogja emelni a nyugdíjat.
Hogy el akarja törölni a nyugdíj korhatárt, az már nem érdekli a nyugdíjast mert Őt már nem érinti.
És ez így van mindennel, nem lehet mindenki szája ízének megfelelni.
Most ugyan így működik minden, mindenki arra szavaz amiben érdekelt...
Szép ez a "fogjuk meg egymás kezét és menjünk az úton", de ameddig egy társasházhoz tartozó területen épülő 8db garázs tulajdonosa nem tud megegyezni, hogy legyen-e közös udvari vízcsap vagy ne, addig ezek a szép szólamok semmit nem érnek...

1001nappal 2014.01.16. 15:10:15

@Michel Djerzinski:
Akkor nézd vissza a hozzászólásokat, hogy ki kötött bele kibe. Ez azért is hasznos lesz, mert egyben arra is választ kapsz, kinek kellene orvoshoz fordulnia.
Azért az egy vicc, hogy itt propagálod a 4K!-t nagy hangon, mint egy szerelmes fruska, olyan elfogultan véded a vezérüket, aztán kijelented, hogy semmi közöd hozzájuk. De van. Ha más nem, akkor az, hogy fogadatlan prókátorukká szegődtél. Én innen hogy döntsem el, hogy ki vagy, van-e párttagkönyved? Kitetted talán a személyidet és az önéletrajzodat a profiloldaladra? Ha valaki úgy viselkedik, mint egy prosti, ne csodálkozzon, ha annak is nevezik.

kaktusztea 2014.01.16. 15:10:38

@panteon: igen, de ha el se kezded, csak belesüppedsz a "megváltoztathatatlanba", akkor soha, de soha nem lesz jobb. Nem mondom, hogy ez a tuti, de mindenképp érdemes tenni azért, hogy jobb legyen, nem csak panaszkodni.
A 4K! meg nem akar megfelelni mindenkinek. Van egy program, aszerint politizál. Lehet, hogy sikeres lesz, lehet, hogy nem, de legalább tesz, nem csak kesereg. Az meg, hogy mi fog működni és mi nem, szerintem nem állapítható meg 100%-osan egy karosszékből a számítógép előtt..

kultúrpesszimista 2014.01.16. 15:13:07

@1001nappal: belekötésnek nevezed azt, hogy kritizálni mertem és reagáltam arra az eleve elítélő, előítéletes hányásra, amit ebben a hozzászólásodban elkövettél: 1001NAPPAL 2014.01.16. 12:40:35 ?

Te tényleg egy szerencsétlen, beteg elme vagy! És még te oktatsz itt másokat... Idióta.

1001nappal 2014.01.16. 15:14:32

@gombo.aron:
De. Automatikusan politikussá válik, aki pártot vezet. Politikai analfabéta, aki mást gondol erről. A "politikus" nem a gazember szinonímája, hanem a politikai szerepet vállaló személyek megnevezése.

panteon 2014.01.16. 15:18:26

@kaktusztea: Hallottál engem keseregni, panaszkodni?
Csak van akinek van lehetősége bizonyos dolgokra, valakinek nincs.
Ehhez kapcsolatok, pénz kell.
Ez nem egy amerikai film, hogy mindent elérhetsz...
De már most nem jó a hozzá állásotok, mert a megjegyzésekből is látszik, ha valaki nem ért veletek egyet akkor azt lesajnáljátok és bíráljátok...

1001nappal 2014.01.16. 15:20:07

@kultúrpesszimista:
Hát ezek után remélem, hogy tényleg semmi közöd a 4K-hoz, csak fogadatlan prókátorukká szegődtél. Mert sokat árthatsz még nekik.
Egy baráti jótanács: Ne váltogasd a nickneved, ha másokon kérsz számon mentális integritást.

1001nappal 2014.01.16. 15:23:27

@panteon: Valahol meg kell tanulniuk a gyakorlati politizálást. :-)

Michel Djerzinski 2014.01.16. 15:27:56

@1001nappal: a legjobb védekezés a támadás, ugye? Szánalmas... Zérus választ adtál mindarra, amit írtam. Nem a mentális integritást kértem rajtad számon, hanem a common sense-t, az egészséges ítélőerőt - ködszurkálás, fantomokkal való viaskodás helyett. De szemlátomást már eluralta az elméd az a hiszterizált miliő, aminek áldozata lettél. Szomorú. Tényleg.

gombo.aron 2014.01.16. 15:29:23

@1001nappal: A magyar közbeszédben ez nem így van. Bizony, azok az emberek, akikkel találkozom egy hétköznap délutáni standoláson az aluljáróban, ahogy meghallják hogy valaki politikus, 90%-ban fejvesztve menekülnek. És ez nem az ő hibájuk, az elmúlt 25 év gyakorlata alakította ki ezt a reflexet.

Annak, hogy nálad ez nincs meg, külön örülök.

Zakk (törölt) 2014.01.16. 15:32:43

megint egy rakás kretén

1001nappal 2014.01.16. 15:37:26

@Michel Djerzinski:
Végignézve a blogaktivitásod (a lebukott nick-edet is), inkább ignorálnálak, ha nem haragszol. Azt hittem, a Béndek-blogon fordulnak elő a legdurvább trollok. Tévedtem. Te képes vagy még a milkacsoki ízéből is konfliktust generálni. Viszlát, Trollmester!

1001nappal 2014.01.16. 15:43:04

@gombo.aron:
Ha belemész abba, hogy letagadd a közéleti szereped, még el sem indultál, de már vesztettél. Civil az a közéletben, aki egy ügyet képvisel. Hétköznapi polgár az, aki rábízza másokra a politikai képviseletét. Te politikus vagy, és erre legyél büszke, ha győzni akarsz. A bundázó focisták bűnét sem azzal lehet lemosni, ha ezentúl szurkolóknak nevezzük őket, hanem azzal, ha a becsületesek elkezdenek végre jól focizni.

gombo.aron 2014.01.16. 15:50:10

@1001nappal: Megint elbeszélünk egymás mellett. Nem írtam sehol, hogy letagadom. Azt írtam, hogy az általános közbeszédben ez a kifejezés nem azt jelenti, mint a te szótáradban. Akár tetszik, akár nem.

Michel Djerzinski 2014.01.16. 15:51:06

@1001nappal: jól kibújtál a válaszadás alól. Beleestél az ún. alapvető attribúciós hiba csapdájába. Shame on you. Egy újabb bizonyítéka az előítéletre hajlamos, valóságtorzító gondolkodásodnak. Én erre azért nem lennék büszke... troll, ignorálás, gyerünk, mondj még trendi szavakat! :)

ANTICK 2014.01.16. 15:53:12

@1001nappal: "Hétköznapi polgár az, aki rábízza másokra a politikai képviseletét." - vagy simán birka. A 4K! ezen kíván változatin, ezért csinál részvételi kampányt, kinyitva annak azt a kérdést is, hogy ki lehet az adott körzetben képviselő. Nem zárt ajtók mögött dönt egy elit kaszt, majd felajánlja a lehetőséget az aktivistáknak, hogy kampányoljanak nekik, hanem valódi beleszólást kínál a helyieknek helyi szinten. Öntudatosságot!

1001nappal 2014.01.16. 15:53:27

@gombo.aron:
Erről jut eszembe: Nem tudom, emlékszel-e a Civil Mozgalom történetére. Ők voltak az elsők, akik a civilséggel akarták eladni magukat. Ameddig egy ügyet képviseltek (képviselői költségtérítés), összegyűjtöttek vagy félmillió aláírást. Amikor politikai pártként akarták eladni magukat civilnek, még 1%-ot sem értek el. Egy tét nélküli választáson. Az okos más kárán tanul.

1001nappal 2014.01.16. 16:00:55

@ANTICK:
És mit szólnának azok, akik már egy-két évet belefeccöltek a pártba, ha odamennék az itteni szervezetükhöz, és politikailag, hozzáértésben lenyomnám őket? Onnantól én lennék a képviselőjelölt nálatok? Nem gondoljátok, hogy ez szétveri a pártot? Vagy nem a politikai képesség és felkészültség számít a jelölésnél? Akkor mi? Ez nekem vagy szervezet-lélektanilag vagy politikailag zavaros. Szép dolog a közvetlen demokrácia, de mindenhol a világban csak nyomokban van jelen. Mindenhol hülyék lennének a valódi demokráciához?

kaktusztea 2014.01.16. 16:05:04

@panteon: nem konkrétan rád gondoltam, általános alanyként használtam a "te" formát. Nem sajnáltam le senkit, csak én is érzem az általános apátiát és lemondó hangulatot az embereken. Ez akaratlanul rám is, mindenkire hat. Amit mondani akartam az az, hogy érdemes erőfeszítést tenni és megpróbálni kimászni ebből az állapotból - akkor is, ha van rá esély, hogy nem sikerül.

1001nappal 2014.01.16. 16:10:53

@ANTICK:
Várom a választ. :-) (szeretettel:-D)

ANTICK 2014.01.16. 16:14:37

@1001nappal: Mire? Feljebb már mindenre kaptál választ. Helyiek döntenek a helyi jelöltről, ha megszavaznak téged, mert ennyire felkészült és meggyőző vagy, akkor a szavazatukkal szerinted nem mondanának egyből véleményt is?

1001nappal 2014.01.16. 16:26:40

@ANTICK:
De. Csak éppen aki most itt helyben arra számít, hogy őt fogják megválasztani, az esetleg másképp is gondolhatja. Szerinted szó és érzelmek nélkül el fogja fogadni, hogy egy hirtelen feltűnt jöttmentet támogat a tagság? Szerinted nem fog csalódást érezni, ha nem azt jelöli a tagság, aki rengeteg munkát tett bele abba, hogy egyátalán legyen tagság? Nem árt a jelenlegi tagságnak, ha karrierpolitikusok árasztják el a helyi szervezeteket?

NiceFire 2014.01.16. 20:09:32

Itt olyan emberek próbálják a velünk szemben osztani az észt akik miatt nem tud fejlődni az ország, akik megrekedtek egy gondolat menet mellet, akik nem képesek megújulni, akikben semmi mersz nem volt és nem lesz. Ezek azok aki mindig azt hajtogatják miért nem lehet valamit megcsinálni és nem azt keresik, hogy hogyan lehet megvalósítani az adott dolgot.

HAJRÁ 4K! !

Szoboszlay György · http://anyoos.blog.hu/ 2014.01.16. 20:53:07

Mivel ha elveink nem is, de alapvető céljaink közösek, ezennel felkérem a 4K-t, hogy infrastruktúrájával, kiterjedt aktivistahálózatával álljon mögém, segítsen a választáson való részvételhez szükséges 500 ajánlás összegyűjtében, hogy független képviselőjelöltként teljesíthessem küldetésem. Ne feledjük: ötszáz tízmillióért. Nem rossz üzlet, mindenki jól fog járni.

NiceFire 2014.01.16. 21:37:48

@1001nappal: Milyen módon tudnál bárkit lenyomni politikailag, hozzáértésben egy olyan pártban ahol a gerinc, a tisztesség, a szavatartó mentalitás kapja a legnagyobb bizalmat?
Amennyiben te valami múltbéli politikai megtapasztalást tartasz magadban, mint politikai hozzáértést, akkor soha sem lehetnél jelölt egy új másfajta politizálást - az általad lebecsült részvételi demokráciát - akar folytatni. Te ehhez nem értesz. Menj olyan pártokhoz akik csak szavakban tudnak megújulni.
Ám ne aggódj, a mi hozzáértésünk gyümölcseit te is élvezheted, mert mi nem csak a saját szimpatizánsainkért dolgozunk, hanem mindenkiért aki e kis országot hazájának nevezi.

A "profi" politikusok meg ennyit tudnak, amit az ország jelenleg mutat. Fasza ...

O:)

1001nappal 2014.01.16. 22:21:32

@NiceFire:
Az arcoskodást, a minden alapot nélkülöző beképzeltséget azért mindenesetre villámgyorsan sikerült eltanulnotok a jelenlegi politikai elittől. :-)
Miféle erkölcsi magasságot képzelsz magadról, hogy a politikai tapasztalatot generalizáltan össze merészeled kötni a gerinctelenséggel, a tisztességtelenséggel és a szószegéssel?
A politikus nem egy ezoterikus lény, hanem ugyanolyan ember, mint a focista, a kovács, a mérnök. Politikai teljesítménye minősíti, nem az életkora, a vágyai vagy a lilaködödös országmegváltó fantáziavilága.
A politikai analfabéták tevékenységeinak gyümölcseit senki nem fogja élvezni, mert csak ártani tudnak az országnak, használni nem. Én ott voltam a Fidesz alakulásánál. Ugyanilyen beképzelt, valóságismerettel nem rendelkező, radikális fiatalok voltak, mint a 4K! itt megnyilvánuló tagjai, szimpatizánsai, fanatikusai. Aztán látod, mi lett belőlük.
Szóval nekem ne magyarázzon gasztonómiáról az, aki egy rántottát sem tud tisztességesen elkészíteni. Majd ha lesz egy tisztességes programotok az értékelhetetlen alapprogramotok helyett, ha bármilyen politikai teljesítményt fel tudtok mutatni, akkor lesz egy minimális alapotok az arcoskodásra. (Bár az arcoskodás semmilyen esetben nem vall érett személyiségre.) Addig azonban a saját politikai érdekeitek szempontjából is hasznos lenne, ha a politikai analfabétizmusotoknak megfelelő szerénységgel és alázattal szólalnátok meg.

Angyalom Gábriell 2014.01.16. 23:30:04

Teljesen elszörnyedek, hogy az emberekben ekkora indulat és gyűlölet legyen az iránt a szervezet iránt, amely próbál újat-másat, változást hozni a politikába, abba a politikába amely ma már csak a korrupcióról, a kirekesztésről, a tisztességtelenségről szól.
A mérhetetlen indulat mögött biztosan csak azok állhatnak, akik ezt a velejéig romlott rendszert gondolkodás nélkül akarják fenntartani.
Van egy rossz hírem; veletek is bármikor bármi megtörténhet, mert az elmúlt 24 év pártjait abszolút nem érdekelte/érdekli az itt megszólaló sok kisember élete, problémái.
Sajnos a Ti gondolkodás nélküli fanatizmusotok tartja életben ezt a mérhetetlen korrupt és veszedelmes rezsimet.
Hajrá, lehet kiüríteni az országot.
A fiatal gondolkodó, értelmes emberek jelentős része már nincs itthon, ma ők mentek el, holnap a továbbiak és megmaradnak mindazok, akik imába foglalják a "rezsicsökkentést", mert a politika és a politikus ezt jelenti ma számukra.
Tisztelt fanyalgók, jelentem én nagyon jól jártam a rezsicsökkentéssel, mert minden héten szaunázok és nagy házat fűtök, minden szobában lámpák sokasága van és fényárban úszik minden.
Köszönöm nektek, "rezsiharcosok" hogy Ti kis jövedelmetekkel adóztok nekem.
Köszönöm, .... de én ezt nem kértem!!!
Köszönöm, hogy néhány ismerősöm - köztük persze imádott rezsiharcos politikusaink - visszafizethették a devizahitelüket, mert a nyaralót, meg a második/harmadik ingatlan hitelét nehezen, de összehoztuk. Akiknek nem sikerült, ők pedig ...ennyit is érnek.
Köszönöm, hogy végre Felcsúton football stadion épül, mert a tény sok embernek visszaadta a hitet, hogy nemcsak Bacelonában, hanem Felcsúton is lehet klasszis foci.
Köszönöm azt a sok-sok ismert ( én 20-nál már nem tudnék többet felsorolni) jogász-közgazdász fidesz képviselőt, akik az elmúlt 4 évben valóban feleslegesen nem szólaltak meg, csak a mutatóujjukat használták a diplomájuk helyett.
Köszönöm a trafikmutyit, mert egyéni lázadásként végre leszoktam a cigarettáról. Ráadásul az imádott cigim hála a tr(m)utyinak kapásból 20 %-kal nőtt, így még nagyobb lett a kényszer.
Köszönöm, hogy végre van nemzeti oligarchánk, mert akkora hiányérzetem volt, hogy hol van már végre nemzeti S.L. ? Mikor akar már végre magyar oligarcha lenni? Megnyugodtam, ... sikerült neki.
Köszönöm, hogy végre az állami földek sem nyomják az ország vállát, mert jó kezekbe került a Nyereges familia segítségével.
Köszönöm, hogy végre visszatérhetek gyermekkoromhoz, és ismét egypártrendszert építhetünk.
Szóval tisztelt pártbeli trollkodók. Ti vagytok a többségben és nem a dicső kormány és levitézlett ellenzéki pártok. Ti tartjátok életben ezt a rohadt rendszert . Ti tartjátok életben azzal, ha nem gondolkoztok és hagyjátok, hogy nemcsak a gyerekeitek, de az unokáitok élete is rámenjen erre a dicső gengszterváltozásra.
Győzelemre 4!K.
Egyébként kicsit szomorú vagyok, hogy én nem 30 évesen tolom a 4!K szekerét, pedig de szeretnék annyi lenni. (Szóval, azt kell mondanom, hogy a pártban idősek is vannak, sőt hosszú vezetői gyakorlattal.)

1001nappal 2014.01.17. 00:19:45

@Angyalom Gábriell:
Én nem látok itt sem indulatot, sem gyűlöletet. Döbbenetet látok, hogy csak ennyire képes az új politikai generáció. Én elhiszem, hogy senki sem születik politikusnak, de önismeret és szerénység nélkül csak olyan maffiapolitikussá válhatnak, mint a mostaniak. Én csak annyit várnék tőlük, hogy ha már egyszer politikailag analfabéták, akkor törekedjenek ezen változtatni. A küldetéstudat, az országmegváltó radikalizmus ráér akkor is, ha már lesz hozzá felkészültségük, bölcsességük és hitelességük.
Attól pedig, hogy valaki visszautasítja a dilettáns fiatal politikusok mérhetetlen arroganciáját, még nem a régi elit szekerét tolja, mindössze nem esik hasra az új hatalomvágyók ostobaságai előtt.

NiceFire 2014.01.17. 07:01:41

@1001nappal: A programunk jelenleg készül, a program vita folyik, ha kész lesz be fogjuk mutatni.

Te másról sem beszélsz, mint hogy mi milyen arrogánsak, beképzeltek vagyunk. A te szavaidból viszont ömlik a minden tudás érzése. Ne sz@rj be, nem azért érzem , mert nem lenne önbizalmam, hanem azért mert öntelt vagy.
Tudod aki ért hozzá az csinálja, aki meg nem az csak beszél róla. Valószínű ez az ilyen kommentelők születésének az oka. Itt névtelenül oszthatod az észt, mindenféle következmény, de még csak elfogadható érvek nélkül.
Nekem igenis beszélhet valaki a gasztronómiáról még akkor is, ha nem tud egy rántottát sem tisztességesen elkészíteni, mert meghallgatom, kiegészítem a tudását és akár még ötletet is merítek arról, hogy mi lehet az oka annak, hogy hiányosak az ismeretei, majd teszek azért, hogy ezt megszüntethessem, többet ne forduljon másokkal elő.
Nem mostam össze a politikai tapasztalatot a gerinctelenséggel stb., annyit írtam le, hogy nálunk mások az értékrendek. Engem inkább tisztességes emberek irányítsanak, mint politikailag tapasztalt csalók. Természetesen az a legjobb, ha tisztességes ÉS politikailag tapasztalt emberek lennének a hatalomban, de jelenleg az ilyen - főleg a haladó gondolkodással, jövőbe mutató tervekkel, empátiával rendelkező - igen kevés van. A 4K! pedig őszintén bemutatja kik alkotják a tagságát és ennek ismeretében majd az állampolgárok eldöntik kell e ez nekik vagy sem.

Nem csodálkozom, hogy ott voltál a fidesz alakulásánál, mert azt a szintet képviseled.

1001nappal 2014.01.17. 07:33:59

@NiceFire:
Ezek szerint ti nem értetek hozzá, mert csak beszéltek róla két éve, hogy egyszer majd lesz programotok. Mert ami most van, az szánalmas ötletgyűjtemény, politikai innovációt, megkülönböztető politikai tartalmat nyomokban sem tartalmaz.
A nagyobb politikai tudás, a több politikai tapasztalat mitől lenne csalás? Akinek mindenki gyanús, aki a kádárizmusban született, az nem radikális fiatal politikus, hanem pszichopata.
Sajnálom, hogy nem tudsz olvasni, vagy nem rendelkezel vitakultúrával, hiszen éppen azt írtam le, hogy ti képviselitek a néhai Fidesz szintjét, szerveti kultúráját és módszereit. Ezt a labdát változatlanul visszadobni, óvodás vitakultúra.
A politika hatékony gyakorlása személyi alapfeltételeiben semmiben sem különbözik a mérnöki tudományoktól. Összeállhat egymillió műszaki analfabéta, akkor sem lesznek képesek kifejleszteni még egy új kávédarálót sem, nemhogy űrrakétát. Összeállhat egymillió politikai analfabéta, akkor sem lesznek képesek megírni egy tartalmilag új politikai programot. Ha gyengék vagytok, azt tanulással és szerénységgel kellene kompenzálnotok, nem nagy arccal és nemlétező erkölcsi fölénnyel.
De elfogadom, hogy ennyik vagytok, így gondolkodtok. Csak Magyarországot sajnálom. Ígérem, megteszem a tőlem telhetőt, hogy megóvjam tőletek.

NiceFire 2014.01.17. 09:47:01

No akkor még egyszer, hogy a nagy elmék is értsék: a választási programunk most van vita alatt. Az alap program nyilván nem tartalmazhat naprakész javaslatokat, csak irányvonalakat, mert az egy párt alapvetéseit tartalmazza.

Nem azt írtam, hogy a politikai tapasztalat csalás, hanem azt, hogy inkább a tisztesség, mint a politikai tapasztalat amely csalással párosul, vezesse a sorsomat. Valószínűleg ez a mondat elkerülte becses figyelmedet:
"Természetesen az a legjobb, ha tisztességes ÉS politikailag tapasztalt emberek lennének a hatalomban, de jelenleg az ilyen - főleg a haladó gondolkodással, jövőbe mutató tervekkel, empátiával rendelkező - igen kevés van."
Tehát nem vitatom el a tisztességes politikus létét.

Mivel én nem voltam ott - ellenben veled - a fidesz alakulásánál és nem tudom milyen emberek voltak. Viszont ahogy most kommunikálnak úgy kommunikálsz te is. Ez nem "labda visszadobás" , hanem tény. A vitakultúrám miatt ne aggódj, mert fejlődik.

Amikor a feleségem meglát valami hasznos dolgot valahol - média, szomszéd, utcán járva stb. - mindig azt a szlogent hangoztatja: "Ezt mi is megtudjuk csinálni". Én tovább fejlesztettem, mert én új dolgokat is kitalálok és megvalósítom. Sok esetben a tudásom nem elegendő adott tárgykörben, ilyenkor általam mérvadónak tartott személyektől kérek tanácsot, felvilágosítást, oktatást. Utána abban a szegmensben tájékozott leszek, de nem leszek a téma szakértője. Sokszor járok úgy, hogy mivel én sok szakterületről rendelkezem részismeretekkel, olyan dolgokat kapcsolok össze, amit egy képzett szakember nem tenne, de amikor tőlem meghallja tetszik neki. Na ez a politika is: nyilván rendelkezni kell egy általános tudással, de a politikusnak nem szakembernek kell lennie a gazdaságban, a jogban, stb. hanem irányvonalakat kell kialakítania a rá bízott témakörökben, ehhez szakértők tanácsát, tudását kell igénybe vennie és rendelkeznie kell azzal a tulajdonsággal, hogy a szakmai érvek előtt meg tudjon hajolni, ha azok nem igazolják az ő véleményét. A politikus összehangol, szervez, irányít és ehhez - csúnya szóval - beszerzi a tudást. Olyan politikus nincs aki egy személyben értene mindenhez, olyan van aki ezt hiszi. Lehet a te véleményed más a politikus létről, én így viszont így látom. Nem vagyok fiatal radikális politikus, hanem középkorú, politikával közvetlenül foglalkozó, a mai világban radikálisnak hangzó elveket valló - pl. tisztesség, emberség, alázat, stb. - idealista ember. Ám ha ez megfelel valaki politikusi definíciójának akkor viszont felülbírálva magam: politikus vagyok.
Rólad a szent inkvizíció jut az eszembe. Ragaszkodsz egy dogmához és nem vagy képes megújulni.
Az a te felelősséged lesz, ha megvéded az országot tőlünk, az meg a mi felelősségünk, hogy ha sikerül olyan pozícióba kerülnünk, hogy az ország életét érdemben befolyásoló döntéseket hozhassunk, akkor neked és a vélemény barátaidnak bebizonyítsuk, hogy tévedtetek.

kulcsar2011 2014.01.17. 10:01:54

Sajnos a rátok adott töredékszavazatok a fidesz előnyét fogják növelni.
Még 4 évig építkezni kellene. Így nem érdemes nekimenni a választásnak.
Sajnos még az lmp-vel sem sikerült az együttműködés.
A makacskodás révén se 4k, se lmp nem fog bekerülni áprilisban.

Angyalom Gábriell 2014.01.17. 12:12:32

@kulcsar2011: Egyszerű nem a fideszre kell szavazni, és akkor nem töredékszavazatok osztogatásáról lesz szó. Másrészt pedig éppen amiatt kellene a fideszre nem szavazni, mert még azokat a szavazatokat is ők kapják meg, akik messze nem akarják őket. Ha a választási rendszernek a tisztességtelensége és demokráciaellenessége sem győzött meg, akkor Te nem gondolkozó szavazó vagy, hanem bigott fidesz-vallásos.

Angyalom Gábriell 2014.01.17. 12:34:12

@1001nappal: Szerinted az elmúlt 4 évben milyen program volt itt ?
- Rezsicsökkentés 1.0 - 2.0. és 3.0, annak akinek nagy a rezsije, vidék kilőve, mert fára, szénre,tüzelő olajra nem vonatkozik...
- Banki adó a bankoknak, nekünk pedig duplájára nőtt banki szolgáltatási díjak
- Tranzakciós adó az utalásaink után
- Készpénzfelvét jelentős költsége
- Végre pálinkát főzhetünk, ihatjuk mindenki kontrollálatlan löttyét
- Lepacsiztunk néhány nagyvállalattal hogy nem ba..ogatjuk őket, de a többit igen
- Van elfüggönyözött trafikunk
- Végre földet csak a felcsúti és az alcsúti haverok vehetnek
- Építünk egy új Paksot szigorúan titkos szerződés alapján
- Támogattuk a gazdagokat a családi kedvezmény révén, hisz csak a nagy jövedelműek tudnak igazán jelentős összeget visszaigényelni. Elértük azt, amely ritka egy országban, hogy nem felülről támogatunk és elvonunk, hanem alulról. B R A V O !!!!!
- A munka tv. könyvét jelentősen - a munkavállaló kárára szigorítottuk -.
- Hihetetlen, ellenőrizetlen tömegű pénzt nyomtunk a sportba az adótámogatások révén
- Kivándoroltak az orvosaink, az egészségügy teljesen leépült
- Végre egy tankönyvből tanulhat mindenki, feltéve ha decemberre megérkezik a szeptemberi tankönyv
- Olyan jól lobbiztunk, az EU-s támogatásunk a köv. 7 évben 20%-kal csökken
- Vásároltunk MOL részvény, talán 20.000 Ft-os áron, bukta kb. 3-400 md. Ft
- Elköltöttünk a jövő megtakarítását, a magán nyugdíjpénztári vagyont. Volt... nincs.
- Az államadósság nem csökkent, pedig még törvénybe is foglalták...
- Elküldtük a bírókat nagy csinnadrattával, majd visszavettük őket.
- Úgy am block. nyugdíjba küldtünk mindenkit, aki nem fideszes, csak a fideszesek maradhatnak tovább dolgozni.
- Mindent 2/3-os törvénnyé tettünk.
- Mindennap adunk egy nyereséges közbeszerzést a közg.nek.

Szóval, még folytathatnám. Ha neked ez program, amit a Fidesz csinált, akkor szelektív a gondolkodásod és a hallásod.
A fidesz program nélkül végiggyalogolt az országon, mindent összerombolt, építeni csak magának épített - elsősorban remek menükési lehetőségként szolgáló - gazdasági hatalmat. Ha ez a program, akkor...... ne alázz meg.....

1001nappal 2014.01.17. 13:04:56

@Angyalom Gábriell:
Ez terelés, válaszra sem érdemes. A Fidesz hatalmi gyakorlata semmiben sem menti fel a 4K!-t.

Szoboszlay György · http://anyoos.blog.hu/ 2014.01.17. 14:15:15

Mint idősebb testvér, üdvözletemet küldöm a 4K! számára és egyben kifejezem abbéli reményemet, hogy a politika küzdőterén méltó ellenfélként, nem pedig ellenségként fogunk összetalálkozni.

"Most már én is csak ugyanarra várok, mint mindenki más: hogy Áder kezében elsüljön a startpisztoly. Amit ha éppen nem az én fejemnek fog szegezni, akkor útnak indulok. Lehet, hogy többször is hasra fogok esni, de legalább elmondhatom, hogy a magam útját járom. Ami azt jelenti, hogy tudom az irányt, amerre menni akarok."

Angyalom Gábriell 2014.01.17. 20:50:51

@1001nappal: Ki terel itt mit? Mit zagyválsz Te itt össze? Milyen hatalomgyakorlatról beszélsz ott, ahol még nincs is hatalomgyakorlás. Te beástad magad egy árokba és onnan akarod a sarat kidobálni.Azokra dobd akiket illet, ne arra, aki nem szolgált rá erre.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2014.01.17. 21:25:40

@1001nappal: Gratula, tudsz valamit. Szerintem te még a választást is képes leszel tematizálni; biztos, hogy hallunk még rólad. Itt van ez a szerencsétlen kampányblog, de ahelyett, hogy mondjuk a (tényleg soványka) program érdemi megvitatása folyna rajta, te napok óta védekező pozícióba kényszeríted őket...

1001nappal 2014.01.18. 05:10:54

@Angyalom Gábriell:
A szövegértési képességeid hiányosságain sajnos én nem segíthetek. Az infantilis vitakultúrád fejlsztésében sem.

Angyalom Gábriell 2014.01.18. 16:59:33

@1001nappal: Személy szerint annak örülök, hogy nyitott vagy és az interneten olyan honlapot is nézegetsz, ami nem a Te politikádnak való.

Szívesen olvastam volna viszont valami szakmai kritikát is tőled, de miután erre valószínűleg képtelen vagy, ezért úgy gondolod, hogy a kommunikációs csatádat azzal nyered meg, ha a másikat sorozatosan megalázod, és elintézed azzal a vitát, hogy "infantilis vitakultúra, meg a vitára sem érdemes", stb.. Úgyhogy, ha Téged az érvek nem győznek meg, és érvekre nem vagy képes érvekkel válaszolni, akkor valószínűleg nem itt van a helyed, hanem ott, ahol hőzöngeni, egymást földbedöngölni lehet. Sajnos a 4!K nem ez a csapat.

PatakiViktor · https://www.facebook.com/usureki.kitsune 2014.01.18. 18:46:35

@panteon: Emlékeztetnélek, hogy a most hatalmon lévő társaság rendelkezik 20 év "vezetői" tapasztalattal. Arra is emlékeztetnélek, hogy ők sem rendelkeztek 20 év "vezetői" tapasztalattal, amikor megbuktattak egy rossz rendszert. Annak a rossz rendszernek a tagjai is rendelkeztek azzal a 20 év "vezetői" tapasztalatával. Javallom gondold át az összefüggéseket.

Angyalom Gábriell 2014.01.19. 21:57:31

Valóban a politikában is fontos a gyakorlat és a megfelelő szakmai háttér, bölcsesség, munkatapasztalat, sikeres karrierút, stb. de minden szakmai tudás eltörpül, ha tisztességtelen, korrupt, antiszociális, stb. bárki. A politikusainktól tehát mindezen képességeket, összességében várnánk el. Ezek bármelyikének hiánya már alkalmatlanná tenné őket arra, hogy "kiválasztottjainak" legyenek. A 4!K-ban pedig nemcsak fiatalok vannak, akik koruknál fogva kevesebb szakmai háttérrel, és kezdő szakmai karrierrel, stb. rendelkeznek- annak ellenére is,- hogy az elnökségben elsősorban fiatalokat találtok, hanem idősebbekkel is, úgyhogy ha csak ez a gond, akkor szerintem a párttal szembeni kifogás nem igazán állja meg a helyét. Egyébként a mai politikusok legnagyobb része igazán semmihez sem ért, miután 25 éve a politikában dolgoznak, szakmájuktól, munkájuktól, szakmai karrierjüktől távol, úgyhogy őket szakembernek nevezni nagyon nagyvonalú gesztus feléjük. (Egyet valóban tudnak: megtanulták, hogy a médiával hogyan viselkedjenek, a kommunikációs paneleiket hogyan-miképpen kell elmondani a különböző hallgatóságnak, magabiztosabbak a kamera előtt, tudják hogyan kell kibújni a kényes kérdések elől.) Ezek mindegyike inkább egyfajta rutin, mint szakmaiság. A rutin gyakorlással, a szakszerűség pedig csak tudással és tanulással szerezhető meg.

Január Herceg (2014) 2014.01.21. 14:35:08

"Megint ott tartunk, hogy ismét Orbán és Gyurcsány közül lehet választani."
De mennyivel jobban informáltak vagyunk mint 4 évvel ezelőtt. Akkor senki sem
tudta, hogy mi a Fidesz valódi programja.
süti beállítások módosítása