Van kire szavazni

A 4K! nekivág a választásoknak

Szerzők

2014.02.17. 15:15

Istvánffy András

pr-es, elnök

Az ELTE magyar-kommunikáció szakán diplomáztam, majd dolgoztam nyelvészként az MTA Nyelvtudományi Intézetében, sajtósként civil szervezetnél és kisvállalkozásnál, és önkénteskedtem egy évet Dél-Amerikában.
Több, mint hét éve aktivistáskodom különböző civil mozgalmakban. A 4K! egyik alapító tagja vagyok, 2009 óta a mozgalom  koordinátora, 2012 óta a 4K! elnöke.
Egy olyan társadalomban hiszek, ahol az egyéni érdekek nem írhatják felül a közösségi érdekeket. Közéleti tevékenységem során az érdekel a legjobban, hogyan lehet felszabadítani a közösségi kezdeményezőkészséget, hogyan lehet elérni azt, hogy az emberek valóban részt tudjanak venni a közös világuk kialakításában.

Papp Réka Kinga

újságíró, szóvivő

Az ELTE-n tanultam kommunikációkutatónak. A Hallgatói Hálózat alapító tagja vagyok, mondtam beszédet is a szervezet nevében 2011-ben, a Milla Nem tetszik a rendszer tüntetésén. Éveken át aktivista volt, napi szinten küzdöttem olyan hétköznapi ügyekért, mint például egy termelői piac fennmaradása - a kerületi önkormányzat egy plázát akart építeni a helyén. Az MSZP-kormány idején a korrupciós ügyeiről ismert Verók István akkori polgármester beperelt becsületsértésért, mert "szerelmes" dalokat énekeltem neki. A Jobbikosokat sem hagytam békén: a Kárpát Kommandó Bohóchadsereggel a Magyar Gárda alapításakor kellemetlenkedtünk nekik. 2009-ben részt vettem a Zöld Pók filmműhely alapításában, itt dolgoztam videós újságíróként egészen mostanáig. Egyedülálló anyaként eddig nem tudtam részt venni a politikában, de a 4K! céljaival egyetértek és a helyzet megkívánja, hogy én is megtegyem, amit tudok az országért.

dr. Salha Omár

jogász, alelnök

Győrben születettem, palesztin származású édesapám példájára jogi végzettséget szereztem, de voltam zöldséges, raktáros, szállodai recepciós, dolgoztam ügyvédi irodában és ingatlanközvetítőként is.  A munkahelyi tapasztalataim alapján úgy látom, hogy munkaadóként és munkavállalóként is egyre kevesebb mód van a tisztességes megélhetésre, a szürke és feketegazdaság természetesnek számít, olyan ördögi kört kialakítva, amit a politika nem akart megszüntetni. Egy véletlen találkozás folytán, egy magyar túravezető srácon keresztül ismertem meg a 4K!-t. Szerintem fontos, hogy a generációnk megmutassa: demokráciában felnőve megértettük, hogy sorsunk nem a társadalomtól távol álló, elkülönült politikai elit kezében, hanem a sajátunkban van.

Nagy András

közgazdász, alelnök

18 évesen költöztem Budapestre. Azóta a fővárosban élek, de havonta többször hazalátogatok Szombathelyre. A Budapesti Gazdasági Főiskolán végeztem, ezután dolgoztam nagy multinál, nagy multinacionális ügynökséghálózat kis helyi tagjánál, voltam munkanélküli háromnegyed évig, azóta szabadúszóként dolgozom az egyszemélyes kisvállalkozásomban.
2007 őszén, a megalakulást követően 1-2 hónappal csatlakoztam a 4K!-hoz, azóta folyamatosan aktívan részt veszek a szervezésben. Nagyon lelkesít, hogy azóta is olyan emberekkel vagyok körülvéve, akik hasonlóan gondolkodnak, és ezt a gondolkodást tettekre is váltják. Az alapján, amit az elmúlt években tapasztaltam a 4K!-ban, hiszek abban, hogy tényleg végigvisszük ezt az ügyet és végül létrejön Magyarországon az a negyedik köztársaság, aminek a gondolata miatt 6 éve csatlakoztam a mozgalomhoz.

Szalai Roland

kisvállalkozó, alelnök

1996 óta vezetem saját vállalkozásomat, mely nagyrészt építőipari tevékenységgel foglalkozik. Egy baranyai kisvárosban, Bólyon élek feleségemmel és két gyermekemmel. Szeretném, hogy az ikreim ne egy jövőkép nélkül Magyarországon nőjenek fel. Abban hiszek, hogy a 4K!-n keresztül elérhetem ezt, számos, hozzám hasonló hétköznapi ember összefogásával elérhetjük, hogy gyermekeink már egy jobb, igazságosabb Magyarországon nőjenek fel.
Úgy gondolom, életbevágó, hogy a 4K! a vidéki emberek problémáit is ugyanúgy képviselje, mint a fővárosban lakókét. Számomra nagyon fontos, hogy a jövőben épülő negyedik magyar köztársaságban megnőjön a vidék szerepe, és okosan, hatékonyan gazdálkodjunk hazánk természeti kincseivel.

Mezei Dávid

ügyféltanácsadó, alelnök

Nyolc hónap munkanélküliség után augusztusban sikerült kijönnöm ebből a Magyarországon egyre gyakoribb gödörből. Jelenleg üzletkötőként dolgozom, de sokáig voltam barkácsáruházban csoportvezető, dolgoztam korábban  a Szigeten és a Fradi-pályán jegyszedőként, mostam kocsit benzinkúton és színpadot is építettem már.
A párnacsata okán figyeltem fel a mozgalomra és 2011 júniusában lettem aktív tagja, mert a 4K!-ban vélem a felfedezni az általam képviselt baloldali értékeket. Nevezetesen:  segíteni azt aki rászorul, akit az erősebb elnyom, akivel kevesebben törődnek és aki ezekről egyáltalán nem is tehet. Szeretni feltétel nélkül azt a helyet, ahova születtem, ahol leéltem eddigi életem. Úgy érzem, végre olyan helyen vagyok, ahol bármi megtörténhet.

Völgyesi Krisztián

buszsofőr, brigádvezető

Egy kemény kamaszkor után a kemény munkásévek következtek. Rendszergazdaként végeztem és buszsofőrként dolgoztam több mint 10 éven keresztül. A BKV buszprivatizációja miatt elbocsátottak buszvezetői állásomból. Elváltam, ezért egyedül, de két kicsi kutyámmal élek együtt. A 4K!-nál az aktivistákkal tartom a kapcsolatot, szervezem a kitelepüléseket, a brigádok életét, szórólapozok, beszélgetek az emberekkel. Azért vagyok a 4K!-nál, mert tudom, hogy  ez a szervezet lesz az, amelyen keresztül leválthatjuk a gazemberek korrupt rendszerét, és egy olyan Magyarországot tudunk teremteni helyette, ahol mindenki véleménye számít.

Györki Zsuzsa

marketinges, kampányfőnök

15 évesen kezdtem dolgozni, voltam gyorsétteremben kasszás, csapos a Szigeten, fordítottam műszaki leírásokat, voltam anyagbeszerző, idegenvezető és a magyar reklámszakma minden bugyrát megjártam: vezettem csapatot, feleltem miliárdos bevételért. Sosem értettem a "túl nagy az igazságérzeted" kifejezést és nagyon szívesen dolgoznék már egyszer valóban tisztán, bejelentve. Nem vagyok értelmiségi, nem vagyok civil aktivista, nem vagyok politikus, egyszerűen csak egy normális országban szeretnék élni, ezért kerültem a 4K! közelébe évekkel ezelőtt és ezért szervezem most a 4K! kampányát a választásokra.

Gombó Áron

főiskolai hallgató, sajtós

Elvált szülők gyermekeként, testvéremmel és édesanyámmal egy fedél alatt nőttem fel Székesfehérváron. 3 éven keresztül foglalkoztam műsorvezetéssel és műsorszerkesztéssel, helyi, kisebb rádióknál, illetve különböző független rendezvényszervezési projektekben is részt vettem. A munkám mellett már régebbóta publikálok írásokat közéleti, politikai témákban blogokon.
Egy egészen érdekes szituáció, a tanulmányaim utolsó szakasza és az országgyűlési kampány egybeesésének köszönhetem, hogy napi szinten tudok foglalkozni régi szenvedélyemmel, a 4K!-val. A BKF-en hallgatok televíziós és rádiós újságírást, és a szakmai gyakorlatot a Negyedik Köztársaság sajtóreferenseként töltöm.
2008 nyara óta veszek részt a 4K! életében. 2011-ig a székesfehérvári csoport koordinátoraként tevékenykedtem, azóta – Budapestre költözésem óta - a kommunikációs csapat tagjaként próbálom beletenni a magamét a közösbe, egy valódi rendszerváltás érdekében. A 4K! párttá alakuló kongresszusán az Országos Bizottság tagjává választottak a küldöttek.
Feltett szándékom, hogy a legfiatalabb felnőtt generációt képviselve olyan irányba alakítsam a sokunk közös munkája során a 4K! elképzeléseit, hogy végül majd egy olyan Magyarországon élhessünk, ahol nem kell minden fiatal pályakezdőnek fejvesztve menekülnie az országból. Olyan Magyarországot képzelek el, ahol mindenki boldogan, tisztességesen, becsületesen és emberhez méltóan élhet szülőföldjén.

Langer Ármin

rabbinövendék, képviselőjelölt

Amióta az érettségit követően Sopronból Pestre költöztem, folyamatosan önkénteskedem különböző emberjogi és kapitalizmuskritikus civil szerveződésekben, lelkesen publikálok újságokban, folyóiratokban többek között vallás és társadalmi szerepvállalás témáiban. Különösen fontosnak tartom a bevándorlóellenességről, az iszlamofóbiáról és az izraeli politika kritikus szemléletéről való nyilvános gondolkodást - teszek is érte, nemcsak írok róla. Mindeközben német és holland nyelvet tanítottam egy nyelviskolában, hogy valamiből fenn is tudjam tartani magam. Jelenleg a Potsdami Egyetemen hallgatok zsidó teológiát és a berlini rabbiszemináriumon vagyok rabbijelölt.
Azért vállaltam, hogy 4K!-színekben indulok a képviselőségért, mert a 2014-ben a 4K! az egyedüli szereplő a magyar politikában, amelyik megtöltheti új jelentéssel a "baloldali" szót, ami számomra oly fontos. Ebben az értékrekonstrukcióban kívánok teljes odaadással közreműködni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vankireszavazni.blog.hu/api/trackback/id/tr905758388
süti beállítások módosítása